Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Trodde egentlig at han bare var helt gjennomsnittlig. Men da jeg var på 8 månders kontroll med han så syns alle de andre mødrene at han var rask i utviklingen. Han krøp før han var 6 måneder og begynnte og sette seg på rumpa selv når han var ca 7 måneder og han har nå også begynnt og reise seg. han er nå ganske snart 9 måneder. Men er ikke dette ganske gjenommsnittlig da??? barna til de andre hadde ikke begynnt å kryppe eller og sette seg opp selv. Er ikke det litt sent?? Helsesøster sa fint lite om dette hun er mest opptattt av at min sønn er litt for tjukk...
Trollemor og snuppa! Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Han kan nå ikke være så tjukk siden han er på vei til å gå allerede... Han er rask med fysikken, ja.. )
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Ca som mine. De var litt tidlig ute.
Blue Lady Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Tror nok det er litt tidlig ja. Min første var sånn, jeg hadde jo ikke snøring på unger så viste heller ikka at han var tidlig ute før jeg kom å barseltreff og de fleste andre lå der på rygg eller mage å tittet litt rundt seg, mens Lucas krøp rundt som en vind, hehe.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Har hele tiden tiden fått beskjed om at han er for tjukk og at dette kommer til og hindre utviklingen han. Når helsesøster da tydelig ser at utviklingen ikke er hemmet så sier hun ingenting om at det er så flott at han er så aktiv for alderen, hun bare fortsetter og maser på at han er for tjukk. Han er en kraftig kar, men han har en ganske kraftig beinbyggning også og er brei over skuldrene. Han er nå 9 måneder er 75 cm lang og veier 12 kg. Han er veldig aktiv og er overalt;) hilsen HI
Trollemor og snuppa! Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Blir så irritert på sånne overhysteriske helsesøstre, altså! De fleste unger som er gode og runde når de er bebiser, blir slanke som asparges med tiden.. Er så overfokus på alt som skal være "normalt", så man kan jo bli tullete av mindre.... Synes det er kjekt å ha en god og rund unge som ikke kreperer etter en ukes sykdom.. Helt ok å ha litt "å gå på".. )
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Det er så mye som er innenfor normalen... Sønnen min lå laangt bak de andre på barselgruppen. De krabbet alle sammen når vi var på 8 mnd kontroll. Hu ene gikk nesten uten støtte til og med! Men plutselig skjedde alt veldig fort her også, han begynte å gå uten å krabbe først. Gikk når han var 11 mnd. Poenget mitt er at sønnen din er ikke unormalt kjapp i utviklingen, og de andre barna er ikke unormalt treg i utviklingen. Alle individer er unike!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Han er litt tidlig ute, min utviklet seg omtrent som din og han gikk da han var 10 mnd.
birrisj05.02.09 Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Kommer helt an på hva barna er vante til.. jeg kjenner to barn som er jevngamle.. ene krøp når hun var 6 mnd, som en rakett over gulvet.. andre kunne ikke engang sitte alene da, og heller ikke åle seg fram.. hun som var snar som en rakett var vant til å ligge mye på gulvet, og lærte seg derfor alt dette mye tidligere enn den andre ungen som ikke var så vant til å være på gulvet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå