Gå til innhold

Har deres babyer fått tenner?


Litho79

Anbefalte innlegg

Tror snuppa holder på å få tenner, men blir litt usikker om det kan være noe annet hun plages med. Hun har i de siste dagene hatt veldig løs mage, og jeg må skifte bleie etter hver gang hun har spist. Hun får en til to flasker mme i løpe av dagen ellers bare mm. Hun har nå også fått feber.

 

Tenker det enten er tenner på vei (klør mye og sikler) eller så har hun fått et magevirus el noe, eller reagerer på at jeg har byttet merke på mme.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo være at hun får tenner. Oliver her har fått en tann og klør noe voldsomt med tunga på tann nr 2 som er på vei opp. Eneste tegnet på tenner her, er sikling. Ikke noe mer sutrete enn vanlig. Han var dårlig i magen en ukes tid eller noe sånt litt før han fikk den første tanna. Da var det snakk om bæsj langoppoverryggen. MEN, det kan være at det var fordi vi begynte med grøt også den perioden:) Men alle reagerer vel forskjellig. Har du sett og kjent etter? Jeg kunne ikke kjenne noe fire-fem dager før første tanna kom opp her. Men nå hadde jeg ikke kjennskap til det da, så da var den sikkert der uten at jeg visste det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det kommet 2 tenner nede. Masse sikling og tygging på leker og kluter her. Ikke noe feber i forveien og ikke noe forandring med avføring. Ikke mer skriking enn vanlig nei, men kan våkne av og til etter å ha sovet i 15 min og ligge våken og spise på fingrene og klærne og sovne igjen. Tror det klør mye ja ;-) Har prøvd å smøre med sånn legemiddel jeg fikk kjøpt reseptfritt på apoteket. Det hjelper, da han ser på lekene og utforsker med hendene mer da, og ikke bare tygger på de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen ennå, men det er på gang. Han klør veldig i munnen er sutrette og sikkler ekstremt mye og han er kjempe hard i gommen nede. Så de er ikke langt unna her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha sammenheng med tennene, men er det noe som vedvarer så ta kontakt med lege. her har det kommet to tenner for litt siden og da siklet han masse og bet febrilsk på alt han kom over :-) Han var også mer uttilpass og urolig. Men ikke feber eller løs mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Feberen har nå gitt seg. Har tatt kontakt med lege for noen dager siden, de mente jeg skulle avvente det. Men blir det ikke bedre snart må jeg ta kontakt igjen. Hun klør tydelig i gommene, sikler masse og biter på ALT. Virker ganske hard i gommene også.

 

Ellers er hun faktisk ikke så sutrete, kan leke lenge alene og hviner av fryd. Så det virker ikke som magen plager henne. Har begynt å teste ut stemmen sin, utrolig fasinerende å høre på det lille menneske kan lage så mye og høy lyd:O)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare fortelle når du skrev om testing av stemme og slikt. Oliver har "prata" ganske lenge nå, men det er den siste månedene det har skutt fart. Vi var på Ikea her i uken som var. Og han skravla gjennom hele Ikeaturen vår. "Da-da-ba-ba" og diverse. Høyrøstet skravlebøtte. Og i EN OG EN HALV TIME!:D Litt sliten i hodet til slutt, for jeg gikk å bar på han. Men for all del, utrolig artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske komisk. Hun har "pratet" lenge, deilig å høre på og å"snakke" sammen. Men i det siste har hun også begynt å hyle høylytt (i ren fryd), opp og ned i stemmeleie- blir helt sjokkert over å høre seg selv. Hun er helt komisk:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...