Gå til innhold

Basen til MAXI COSI sete - fins det "viderekommende" sete som passer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...denne basen? Gutten begynner å vokse ut at maxi cosen, og er utålmodig når vi kjører bil. Så det er på tide med et større og høyere sete.

Evt. tips til andre typer seter? Elsker base.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke baser til dem setene. En base er for at det skal være enkelt å frakte med seg babysetet ut og inn av bilen... De andre setene står fastmontert og behovet for base er dermed borte.

Skrevet

Jeg kan godt dytte litt for deg, for dette lurer jeg også på... Skjønner at behovet for å ta setet ut og inn ikke er så stort, men bruk av base er vel tryggere enn kun bruk av seler, er det ikke?

Søkte litt på nettet og fant ut at Maxi-Cosi PrioriFix kan bruke IsoFix'en, men tror det er kun forovervendt, jeg vil helst ha bakovervendt...

Noen som har tips til oss? :)

Skrevet

Nei, den basen passer kun til babysetet.

Om du hadde hatt Britax/Rømer babysete med isofix base - kunne du også brukt samme base til sete nr to som heter Britax Fixway.

Grunnen er at de neste setene fra Maxi Cosi har "integrert" base. Om du skal ha lettvindt innfestning av sete nr 2 kan du gå for et med iso fix.

Det er veldig lite å velge mellom nå, men kommer fra flere produsenter etter nyttår.

De bakovervendte med iso fix feste som jeg vet om er :

Akta Graco Duologic

Britax Fixway

Recaro Polaric

Og et som heter Bombofix som ikke er så kjent.

Skrevet

Hmm, Zitara, hva mener du med at "disse" setene ikke har base? Mener du da at det ikke finnes noe slags sete etter maxi cosi som er bakovervendt og som det er base til?

Skulle gjerne hatt base...men, men, finnes det ikke så finnes det ikke.

Vi har isofix i bilen, så tar gjerne imot flere tips dersom noen har erfaringer. Det må være bakovervendt, men gjerne litt høyere:)

Skrevet

Det finnes ikke base til de større setene, men det finnes isofix slik at setet står sikrere.

Det er kun babysetene som har vanlig bare - fordi man skal kunne ta setet lett inn og ut av bilen.

Skrevet

Samt Britax fixway og det Bambino setet. De har også løs base - men ikke for å bære setet og baby inn og ut av huset. De setene er for å stå fast i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...