dumme mamma Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 BEstilte time til tuppemor hos legen for en tid tilbake. Etter nok en gang elendig behandling av pasienter fra kontordamens side skiftet jeg før 1. oktober lege og legekontor. Har snakket med legen og forklart hvorfor jeg skiftet lege. Avbestilte ikke timen da jeg regnet med at dette gikk automatisk, har fått bekreftelse på skifte av lege og regner med at legekontoret har fått det og. Timen var nå på tirsdag og i dag fikk vi faktura for ikke møtt. De kan vel ikke gjøre det når vi har skiftet lege? Må ringe og snakke med dem i morgen, men gruer meg til å snakke med det mennesket igjen. Ikke akkurat noe koselig i telefonen den damen der.
Zitro Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 har du ikke avbestillt så blir man fakturert. Man kan forsatt bruke en annen lege en fastlegen sin så derfor blir ikke timer automatisk kansellert selv om du byttet lege...
dumme mamma Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, men de må jo ha fått beskjed om at vi har skiftet lege etter at timen var bestilt. På det legekontoret er det ingen som får time om det ikke er fastlegen. Får nesten ikke timer hos fastlegen heller så
digger Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Det er ingeting i feks journalsystemet til legen som fanger opp dette. Og ingen automatikk i at man ikke kan gå til andre enn fastlegen. Det kan være ganske mange som bytter lege hver måned og legen har heldigvis viktigere ting å prioritere. Du hadde nok fått kommet selv om du har skiftet lege når du hadde bestilt time før dette skjedde. Man har alltid ansvar selv for å avbetille timer da, det er jo mye lettere for deg å ringe å avbestille en time enn at legen skal hver måned gå gjennom å se om alle som har byttet står oppsatt på time noe sted.
Zitro Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Jo, det har dem sikkert fått melding om, men så lenge ingen direkte har avbestillt timen så har dem rett til å fakturere deg for den.
Gjest -<<- Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, de kan nok det. Så lenge du ikke har avbestilt er det ingen automatikk i at du mister en oppsatt time selv om du bytter fastlege. Sure penger, men så vet du det til neste gang.
erteposen + 4 Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Tror ikke det går automatikk i det selv om du bytter lege. Tror ikke datasystemet plukker opp det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå