Ruttitutt :-) Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jenta vår på 6 uker hadde helt frem til for 5 dager siden avføring mange ganger om dagen. Så stoppet det og hun presset og trykket og sov dårlig og var tydelig plaget ved at det ikke kom noe nå disse 5 dagene. Så i dag tok barnelegen på sykehuset å dyttet inn et kateter og da kom det masse luft og bæsj ut. På røntgenbildene så vi at det var masse luft i tykktarmen som ikke kom ut pga at bæsjen på en måte lå i veien og ikke ville ut. Så sa han at hvis hun ikke fikk ut noe bæsj selv nå og fortsatt var plaget så måtte han legge henne inn på mandagen... Og jeg ble bare så redd. Hva er det som kan være galt? Er det noe alvorlig? Hvor lenge må vi være der? Jeg er bare så redd... Noen som har opplevd noe sånt? Hun fullammes, og da skal man jo ikke bli forstoppet men virket jo som om det var det som skjedde, selv om bæsjen var løs som kom ut, det første som kom var litt seigt. Noen som har noen trøstendes ord?
MissUnderCover Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Er nok ikke noe farlig, da tror jeg nok han ikke ville ventet.. så det er nok å legge henne inn bare for å få løsnet det.. Lykke til til både deg og jenta di, det går helt sikkert bra! klem
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Syns det er rart at legen gjorde noe jeg, om det ikke er mer til historien enn du beskriver. Babyer som fullammes går gjerne 2-3 uker uten avføring, og det er normalen, heller enn unntaket. Selvfølgelig bør det undersøkes om det dreier seg om store smerter og feks blødning fra tarm, men med moderat ubehag og pressing er det ofte ikke værre enn at man har en frisk og normal baby.
Blue Lady Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 I og med at du har vært hos legen med henne og de ikke sa noe, så er det sikkert ikke noe farlig. Mina kunne gå en uke uten avføring da hun ble fullammet, det sies at det er helt vanlig å gå så lenge som opp til 10 dager. Mina hadde litt ubehag den dagen avføringen kom, men var helt fin de andre dagene
Ruttitutt :-) Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2008 På røntgenbildene så det at tykktarmen var full av luft, dette er jo veldig vondt. Og den kom ikke ut pga at avføringen var "i veien". Så er derfor han gjorde noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå