Linda85 Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er 23 år og mulig gravid.skal ta en test til uka.problemet mitt er at samboeren min ikke vil ha barnet hvis det viser seg at jeg er gravid.Jeg har tatt to aborter tidligere pga han og føler at denne gangen vil jeg beholde det uansett.har sagt klart ifra at jeg vil ta meg av dette barnet alene.er det noen andre i samme situasjon som meg?
mamarama og lille banan Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 jeg er ikke i samme situasjon som deg, bortsett fra at jeg også er 23 år og gravid med samboer her i gården ønsker samboer barnet velkommen. du skriver at du har tatt to aborter tidligere pga han, og at du kke har lyst til å gjøre det igjen. hva sier han om hvorfor han ikke ønsker barn? jeg synes det er egoistisk og hensynsløst av han å skulle påvirke deg til å ta en tredje abort fordi at han ikke føler det passer akkurat nå...har dere vært sammen lenge? jeg ville bare si at jeg fullt ut støtter deg i å ta deg av barnet ditt alene ønsker han fortsatt ikke å være involvert i å oppdra barnet deres, er han ikke verdt å være sammen med nå heller, mener nå jeg...
casandra1980 Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Ikke for å være frekk men er det en grunn for at det ikke ble brukt prevensjon? siden han ikke ønsker barn og det er blitt tatt abort tidligere? Hadde jeg vært deg så hadde jeg beholdt.
*Super*Mamman* Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Eh.... hvis du allerede har hatt 2 aborter ( ikke dømmende pga det altså), så må det jo være noe slurv i prevangsjonen et sted. Og samboeren din er jo med på dette, og alle vet jo hva som kan skje når to av ulike kjønn har sex, og da må en ta konsekvensene av det. Går han i fra deg dersom du er gravid, synes jeg ikke han er noe å samle på uansett!! Synes det er helt forkastelig å stille noen det ultimatumet, og jeg personlig ville gått i fra ham "bare" pga det! Synes det sier litt om hvordan person han er! Du kommer til å greie deg kjempebra som alenemor hvis det skulle bli tilfellet! Velg ut i fra hjertet ditt, og ta IKKE abort dersom du ikke vil det selv! Ikke bli presset av ham! Masse lykke til:)
erteposen + 4 Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Det høres ut som både du og samboeren din burde få litt prevensjonsopplæring - og om de to abortene er noe dere har gjort sammen burde han være mann/klok nok til å ta ansver og i alle fall vite hva ubeskytta sex fører til. Nå høres jeg ut som mamma, men så legger jeg også til at om du vil ha barnet alene så klarer du det! Inne på aleneforeldre debatten, både her og på dinbaby finner du sikkert mange som kan gi deg gode råd på veien. En er jo voksen som 23 åring, og å ta bort barnet når du ønser det vil jo uansett være svært ødeleggende for forholdet mellom dere to. Håper du får mange gode svar og råd, og jeg kjenner mange flotte aleneforeldre med fantastiske barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå