Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 jeg blir alltid prakket på for store sko til min nå to og et halvt åring! selv når jeg reiser til butikken med mål, blir jeg "sendt hjem" med altfor store sko.. han har tynn men kanskje normalt lang fot. I går endte jeg med 26 i en støvel de mente var stor i str og den var ALTFOR stor når han prøvde den hjemme. HVILKE str bruker deres 2-åring. ?
Zitro Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Når han var 2,5 brukte han rundt 25. Nå er han nettopp blitt 3 og bruker da 27. Napp alltid ut sålen og mål den mot foten på barnet hvis ungen ikke vil prøve hele skoen. Da får du en viss indikasjon om skoen passer.
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 først prøvde han den da jeg kom hjem med den, kunne se at den var altfor stor. og så tok jeg ut sålen og gjorde som du sa og da hadde han ca 3 cm fra store-tåa og gå på og enda mer fra lille tåa.. syntes kanskje det var litt vel mye.
Seriøst Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 3 cm er for mye ja, skal være ca 1.5.. Gjerne litt mindre enn det i støvler, da det er ubehagelig og litt vanskelig å gå med for store støvler. Men greit om det er plass til en ekstra sokk nå da.
anesam Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 min gutt er akkurat fylt 3, han bruker 24 nå! han hadde ikke kunnet gått med støvler i str 26 nå en gang! støvlene hans fra i fjor i str 22 er akkurat kastet..
DevilDoll © Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Vesla er 2,5 år,og det er forskjell på de forskjellige skotypene. I høstskoene har hun str 25 men i vinterskoene måtte hun ha 27. Måler alltid på sålen.1-1,5 cm å få på i forkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå