Gå til innhold

Bleieskift i barnehage....jeg som er "prippen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet nettopp lille snuppen i barnehagen. Og der står hun med rompa bar og blir skiftet bleie på. Altså, det er kjølig i luften nå, og de kan da bli syke og i værtse fall få uvi, eller?

Er det bare meg som reagerer, eller er dette vanlig praksis i barnehager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså utendørs? Vil tro det skal mer enn et kjapt bleieskift til før de får uvi (har selv skiftet på både baby og småbarn ute når man har vært nødt, go det er bare ei uke siden 3,5åringen måtte tisse i en busk da vi var ute på tur), men jeg syns jo uansett det var litt snodig å ikke gå inn, men det er nok vanen min fra vår bhg.

Skrevet

Med mindre hun viftet med den nakne rompa en halvtimes tid tror jeg nok det går greit.

Hva tror du de gjør hvis de er på tur?

Skrevet

Syns ikkje dei trenger å skifte ute når det er kaldt nei. Trur dei skifter inne på ungane i bhg min. Har aldri sett at dei har skifta ute på denna tida av året.

Skrevet

Dette er småbarnsavdelingen, så de er liksom aldri på langtur. Nå skal det sies at hun har vært en del syk i det siste og de ringte til og med tidligere denne uken og lurte på om hun hadde feber. De står jo rett utenfor døra til barnehagen....

Hmm, syns bare det virker unødvendig...

Skrevet

Men hvis alternativet er at de andre barna må være alene ute eller må gå inn fordi de går inn og skifter, da? Sikkert en logisk forklaring som du ville ha fått om du hadde spurt der og da...

Skrevet

Inne er det vel greit nok hvis det er for fem min eller noe, men ute? Nei, nei, nei...! :oP

Også er det forskjell på en ett-åring og en tre-åring....

Skrevet

De blir nok ikke syke av å ha rompabar i 1 minutt. Men tror ikke det er vanlig praksis i barnehager med mindre de er på tur. Har aldri sett det hos oss hvertfall. Men du kunne jo ha spurt. Kanskje det var en grunn til at de gjorde det? At hun var eneste voksne ute med barna e.l. Bedre å skifte en kjapp bleie ute enn å la 10 småbarn være alene i 10 minutter f.eks?

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet jeg. De blir ikke syke av å få tørr bleie. Det går jo kjempefort å få byttet.

En ting er om det regner og innerklærne blir våte -det går jo ikke an. Men litt kjølig høstluft skader ingen.

Mn nå er jeg av typen som mener barn godt kan kjenne "naturen" litt på kroppen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...