KR0705 Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 I dag var jeg hos legen igjen fordi jeg ikke er i form, sliten, svimmel og veldig vondt i hodet. Svimmelheten er værst. Ikke noe gøy å nesten svime av på jobben. Har vært mye borte fra jobben og jobbet 40 % denne uka her. Var hos legen igjen i dag da jeg nesten gikk i gulvet på jobben i går. Har hele tiden hatt lyst til å jobbe og har vært veldig bestemt på at jeg ikke vil bli sykemeldt. Etter å ha diskutert med legen min fant vi ut at jeg skal prøve på 20 % i 2 uker for å se hvordan det går. Kom på jobb å fortalte sjefen min om situajonen. Skjønner at han ikke syntes det er noe gøy å ha meg sykemeldt, men jeg vil jo så gjerne jobbe. Synets der er kjempe tøft å gå hjemme og savner jobben min. Det han sa til meg i dag var at jeg da mistet stillingen min som avdelingsleder og at noen andre måtte ta over jobben min fram til jeg var tilbake fra permisjon. Jeg måtte fra og med i dag belage meg på å være en form for potet på bygget og måtte finne meg i å ta i mot arbeidsoppgaver fra andre, også andre avdelinger. Blei kjempe lei meg, og drivkraften min for å gå på jobb har vært arbeidsoppgavene mine og at jeg har en avdeling å ta meg av. Nå har jeg bare lyst til å ringe legen å spørre om jeg kan få 100% sykemelding. Føler ikke jeg har noe å gjøre på jobben. Og drivkraften er borte. Er det meg som tenker helt feil og er sær...? Utrolig vanskelig det her..... Hva hadde dere gjort??? Blei kanskje litt langt og rotete, men håper dere skjønte poenget. Takk for all hjelp
Trollunn Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg sier bare; fyttigrisen!!! Hvor jobber du da??? Er det umulig for arbeidsplassen å ha en avdelingsleder i redusert stilling? Har de LOV til å gjøre sånnt egentlig??? HVa med lønnen din- får du samme lønn da???
hannetroll Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Huff, så kjedelig, jeg skjønner godt at du er lei deg og mister motivasjonen. Samtidig så skjønner jeg jo sjefen din også godt - han må jo forsikre seg om at arbeidsoppgavene som avdelingsleder blir ivaretatt. Når han velger å legge oppgaven som avdelingsleder over på noen andre allerede nå, vil han jo også være sikker på at jobben blir utført selv om du evt skulle gå over i 100% sykemleding, eller når du går over i permisjon. Kan du diskutere med sjefen din hvorvidt du og vedkommende som skal overta dine oppgaver kan fungere sammen i jobben en periode? Hvis det er behov for en periode med overlapping kan jo det være en løsning? Det er kjedelig både for den som er sjef og for den ansatte når slike avgjørelser må tas, men på enkelte arbeidsplasser (inkludert min egen) må manav og til bite i det sure eplet når sykemeldingssituasjoner oppstår. Og i dette tilfellet har jo sjefen din forsikret deg om at du får komme tilbake til arbeidsoppgavene etter endt permisjon, så han gjør det neppe for å være kjip. Håper du finner tilbake motivasjonen til å gå på jobb i 20% stilling selv om det ikke blir helt som du hadde tenkt. Kanskje kan "potet"-oppgaven være en fin måte å bli kjent med andre sider av arbeidsplassen og møte kolllegene på en ny måte?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Hei, Først og fremst er det leit at du er så nedfor. Skjønner godt du er i en vanskelig situasjon, spesielt fordi sjefen din ikke har sympati for at du er redusert. Det er litt vanskelig å svare deg på dette da du ikke beskriver hvilken jobb du har og hvilke andre arbeidsoppgaver du kan bli overført til. Det er imidlertid litt kynisk i arbeidslivet. Når en person halter, er en avdeling ganske avhengig av å få leddet opp og stå. Måten sjefen din takler dette på, tyder på at han ikke har de empatiske lederegenskapene. HAn har ingen rett til å "diskvalifisere" deg på den måten han gjør. Det som høres ut som en god løsning er å starte på en opplæring av en vikar allerede nå i og med du ikke er der på fulltid og skal likevel være borte i et helt år. Du kan da benyttes som ressurs som opplærer i denne perioden. I tillegg bør du snakke litt med en personalavdeling eller et verneombud slik at du blir ivaretatt skikkelig og at alt foregår etter reglene og lovene gitt for arbeidsmiljøet. Om dette ikke fungerer eller du møter motvilje, ville jeg diskutert dette med legen for å få flere synspunkter derfra. Om det låser seg, ville jeg gått til neste steg å be legen sykemelde deg 100% Lykke til:)
Mamma til tre? Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Ta kontakt med tilltsvalgt og verneombud på jobben din, det er slike situasjoner de er til for:)
KR0705 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg skjønner veldig godt at han må sette en annen inn i min stilling så lenge jeg jobber så lite som jeg gjør. Det jeg syntes er surt er at jeg må jobbe for alle andre avdelinger. Hadde jeg blitt satt til å lære opp han nye som skal ta over for meg hadde det vært helt greit, men nå har jeg ingen ting med min avd å gjøre plutselig. Jeg har mange oppgaver jeg kunne gjort på min avdeling, men som jeg da ikke "får lov" til å gjøre lenger. Har blitt helt skvisa ut av avdelingen jeg har vært sjef for i over 2 år. Å det syntes jeg er rart. Lønna blir den samme, den har de ikke lov til å gjøre noe med. Får prate litt med legen min igjen til mandag. Høre hva han sier. Når jeg er på jobb føler jeg bare at graviditeten min er "i veien". Selv om jeg er kjempe glad for den lille gutten som vokser i magen. Prøvde i 1,5 år før jeg blei gravid så gleder oss masse Skulle så gjerne vært frisk og rask som alltid, men ikke noe man styrer selv gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå