Torpekjærringa Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Vi har en liten svart dverg kanin ) og vurderer nå å kjøpe en til ....for han virker kanskje litt ensom . Iallefall tror vi det ( sp målet er da .....går det ? kommer de til å bli venner ? Han er jo vant til å være alene .......... MÅ isåfall ha en hann kanin til ...orker ikke huset fullt av unger (
tvkrus Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 det anfefales ikke to hanner sammen de vil karantert sloss ,viss ha kanniner sammen kan det gå med to søstere hvis de vokser opp sammen eller han og hoe (kan steriliseres)
Sjokoladekaka Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 to hannkaniner går sjelden bra, for dei slåss berre. Har dokke han inne? Då er han nok ikkje einsam. Men sit han i bur heile tida som gjev for liten plass, så kan han kjede seg av den grunn. Er han ute, og har stort bur, så ville eg kanskje heller prøvd med marsvin. Dei kan vere ute om vinteren, dei også, meiner eg. Stort bur er eit must, uansett eit eller fleire dyr.
Torpekjærringa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2008 Han er ute vår & sommer - og inne høst & vinter ... Kjøpe et marsvin som kan gå sammen med han ????? Han har stort fint bur & stor uteplass som han kan hoppe ned på - både ute & inne ))
Stratos med 3 barn Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, du har sikkert rett! Kaniner trives sammen. Sett aldri to hanner sammen! De dreper hverandre! Eller den ene vinner jo.... Kastrer hannen din og kjøp deg ei hu kanin. Hvis du ser på feks foreningen for omplassering av dyr sine sider finner du voksene ferdig kastrerte kaniner uten eiere, alle med sin historie. Så gjør du en god gjerning også. Selv om hu kaninen er sterilisert, vil jeg anbefale deg å kastrere hannen også.
Torpekjærringa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2008 Å så smart .... foreningen for omplassering av dyr ja )) vil ikke la teodoren vår gå gjennom en kastrering jeg ...stakkars liten - kan vell regne med at hvis hoen er kastrert så holder det ;o)? men dere tror selv om han er vant til å være alene - så vil han tilpasse seg å ha en annen kanin i buret sitt ?
Sjokoladekaka Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, marsvin og kanin kan fint gå saman, faktisk;) Men eg trur det er meir DU som syns han er einsam;) Eg har ei kanin, og den trives godt. Så lenge dei et, og ser bra ut på alle måtar, er aktive(sånn av og til då), så har dei det bra. Du forstår; kaniner er ikkje så snille og søte alltid. Dei kan faktisk ta livet av kvarandre. Har sjølv sett eksempel på blødande kjøttsår på kaniner som havnar nederst i hierarkiet i flokken.Rett og slett skikkelig hakkekylling. Og dette gjeld hoer også.
Stratos med 3 barn Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg tror han blir glad for en "kompis" og det vil gå bra. Du kan jo se det ann, men hvis hannen din begynner å ri masse på hunnen gir jo egentlig svaret seg selv og muligheten er absolutt tilstede. Kastreringen merker de forøvrig ikke mye til så det går nok bra Værre å være "kvinne" der også gitt
Sjokoladekaka Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Du må tenke deg godt om, for ei sterilisert hoe har ikkje drifter og vil ikkje pare seg. Det vil hannen. Og dette kan gå ut over hoa. Frustrasjon, veit du. Då må du ha mogelegheit til å skille dei i kvar sitt bur. Ellers må du nok kastrere hannen.
Torpekjærringa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2008 Ok ) takk for masse tips ))
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 16. oktober 2008 #11 Skrevet 16. oktober 2008 Vi tok i mot en dvergvedder via omplassering tidlig i vår. Hun står ute, og er alene. Hun har bur med ute og inne del, og vi tar henne ut flere ganger i uken å går med henne i bånd, det liker hun veldig godt. Hun er ikke glad i andre dyr, men veldig glad i mennesker. Hun spiser godt og har helt skjønn, plank pels, så jeg er ikke bekymra for at hun er ensom iallefall.. Tror nok det er du som er bekymret for at han er ensom. Så lenge han ser ut til å trives..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå