Trønder med to herlige Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Er 35+6, og har den siste 1 1/2 uka gått opp nesten 3 kg??!!! Hjelp! Hva kan være årsaken til det? Skal sies at jeg har fått en del vann kroppen i det siste, men veier det så mye? Jobber fortsatt, også har jeg en liten en på 2 1/2, så jeg sitter ikke bare i sofan heller.... He he!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Det kan godt være vann i kroppen. Jeg fikk også masse vann i kroppen, men det var p.g.a. svangerskapsforgiftning. Om du får masse vann i kroppen, så kan det være lurt å nevne det for legen. Det var egentlig det eneste jeg merket av svangeskapsforgiftningen, men blodtrykket var også høyt, og det måler de vel hver gang hos legen. Men, jeg er i allefall sikker på at alt det vannet jeg hadde i kroppen veide mer en 3 kg. Jeg svettet som en gris etter fødselen, og kiloene raste rett og slett av.
Trønder med to herlige Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, jeg fikk en del vann i kroppen sist å, gikk ned veldig fort etterpå. Problemet var at da kom det litt mere gradvis. La på meg 20 kg sist, og nå er jeg vel opp ca 16 kg!!!! Kommer det til å stoppe opp litt eller?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 For meg stoppet det opp mot slutten, ja. Har nesten inntrykk av at det som jeg la på meg mot slutten nesten bare var vann. Og, om du ikke spiser enorme mengder usunn mat, og beveger deg mye, som du sier, så er jeg sikker på at mye av vektøkningen skyldes væske i kroppen. Men, som sagt så kan det være lurt å nevne for legen med tanke på s.skapsforgitning.
Gutt nr 2 i magen Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Skjønner hva du mener ja, jeg også har en vekt som plutselig spretter opp i store rykk i forhold til resten av svangerskapet, som har vært jevnt og trutt. Det er ikke flesk og baby som veier så mye så brått, der er vann i kroppen og vannet har stor sammenheng med hvor salt/søt mat du spiser, kroppen binder flere gram vann pr gram sukker eller salt. Det går lynfort av igjen!!! Flesk er jo et sant h.... å få av men vannet forsvinner av seg selv, helt uten offer og innsats. Takk og pris.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Føler med deg, HI. Jeg fikk mye vann i kroppen sist (og håper å unngå det denne gangen). Hadde max uttelling på den ødem-skalaen... Men jeg raste IKKE ned i vekt (og jeg svettet også som en gris etter fødselen som en nevner). Håper likevel på alles vegne at det oftest er som mange sier - at vannkiloene blir man fort kvitt...
Trønder med to herlige Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2008 Ikke gått opp noe mere i dag, kanskje det holder på å stagnere litt!! Håper - håper. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå