Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Lurer på om otrivin er farlig for fosteret i små doser, max 3 ganger daglig? Saltvannsløsning funker ikke på meg=(
wegie Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Man kan bruke Otrivin i terapeutiske doser (dvs 1 dose max 3 ganger daglig) over kortes mulig tid, men du bør prøve å bruke minst mulig. Har du prøvd det nye saltvannet? Det er "sterkere" enn vanlig saltvann (minst 3,5% salt) og hjelper dermed enda bedre
Babylykke_09 Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har selv slitt med forkjølelse til nå i svangerskapet er 10+2 i dag. brukte otrivin og tenkte ikke over at det kunne ha noen effekt på barnet til jeg leste bruksanvisningen, står ganske godt der at otrivin kan skadet fosteret og at de derfor ber gravide være forsiktige med bruk av otrivin. jeg byttet til en veldig god saltvannsspray som heter nazamer tror jeg har aldri hjulpet på meg før med saltvannsspray, men passer på å ha masse lommetørkler med meg. pusser nesen før jeg drypper nesen, og etter når slimet er blitt rennende, virker i lengden skal jeg love deg for plutselig går det an å puste med nesen igjen
Ariel77 Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg var en del tett i nesa i forrige svangerskap og spurte på apoteket. Der anbefalte de meg å bruke nesespray for barn, tror jeg kjøpte noe som het zymelin eller noe sånt. Brukte det faktisk en del og det gikk veldig bra med den lille jenta som var inni magen
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Gjennom hele forrige svangerskap slet jeg med tett nese på kvelden, så det ble en dose hver kveld med nesespray... 2 natta etter fødselen var det full åpning i nesa! Helt sprøtt! Nå er jeg 6+0 og merker at nesa begynner å tette seg på kvelden igjen, ja... hehe Fram med otrivin... Men er otrivin skadelig for baby? Guttungen er iallefall tilnærmet normal... Så normal han kan bli med disse foreldrene hans, iallefall! hehehehehehehehehehe
Vil Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Jepp, som Ariel77 skriver, kjøp otrivin for barn. Det står på flasken at den kan brukes av gravide, det står det ikke på den for voksne.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Tusen takk for svarene. Får komme meg på apoteket å kjøpe saltvannsløsning, vil ikke risikere å skade fosteret. Håper at tett nese er forbigående og at det ikke kommer av graviditeten, tett nese i 9 mnd....kommer til å bli gærn!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Sist sv var jeg konstant tett i nesen de siste mnd.(noe som er helt vanlig) Og jeg brukte da nesespray.Om det også skulle h aplaget meg hadde jeg klikka,oppå halsbran,bekkenløsning osv osv. Har en frisk og fin snuppe her på 3år.... tror neppe det er farlog;)
1974 Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Zymelin nesespray er nok bedre da. Står iallefall på den at den ikke gir noe skader på foster.
mortilgutt Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Gravid og tett nase er bortimot "fast fylgje". Det har noko med graviditetshormona å gjera, etter det legen min fortalte meg....så ja....ein KAN gå i 9mnd med tett nase! Har sjølv tett nase, men eg tek ingen ting for det. Lukke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå