Gå til innhold

Hvem sjekker dere i skattelistene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg sjekket en del kolleger for å finne ut hvordan lønna mi er i forhold til deres etter at jeg byttet arbeidsgiver.

Ellers greier jeg liksom ikke holde meg for god til å sjekke eksen.........Uff, litt barnslig.

Men så sjekket jeg tilfeldigvis moren min, som har et lavtlønsyrke og har dårlig råd. Også står hun oppført med et par hundre tusen i formue... Du verden, har jeg aldri hørt noe om.

Hyggelig for henne altså, det er ikke det, men det er bare så rart at hun ikke har nevnt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sjekket oss selv, noen kolleger (av samme grunn som deg), noen i yrker jeg kunne tenkt meg å snuse på (for å se ca lønnsnivå) og må innrømme noen andre famliemedlemmer.

Men ikke la deg lure av formuen - jeg står oppført med 170tusen i formue og de pengene skulle jeg gjerne hatt utbetalt, hehe. Huset står på meg og mannen sammen, bilene står på ham, og jeg har ikek særskilt mye mindre studiegjeld enn ham og vi har ca like mye sparepenger i hvert vårt navn, likevel står han med null og jeg med det ganske høye beløpet.

Skrevet

Ah, det er liksom, ikke bare penger det regnes med ja....

Skrevet

sjekker meg og mannen min, og noen kolleger - av samme grunn som dere :) Er vikar nå, så vil se om jeg skal "kjempe" for å bli ansatt..

Sjekker mamma og pappa, og, sukk, xen min..

Mannen min derimot sjekker ALLE han kommer på..

Skrevet

Er det ikke bare det at moren din eier huset sitt? At hun eier mer enn hun har i lån på en måte? Moren min har også formue med sin minstepensjon, og det er i alle fall ikke bundet opp i kontanter og obligasjoner:)

Sjekker de jeg jobber med for å se hvordan lønna mi er i forhold.

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

De skattelistene stemmer jo aldri på meg.

Jeg står oppført med 109.000 kr i inntekt i 2007, når jeg i realiteten hadde 320.000 i inntekt,

den har aldri stemt på meg. og jeg driver ikke med noe hokus pokus!

Skrevet

Har du sjekket reel inntekt da? :) Da får man opp en modellen som gir et estimat på personinntekten (pensjonsgivende inntekt, som er grunnlaget for beregning av trygdeavgiften og eventuell toppskatt) til en ordinær lønnsmottaker.

Kanskje de tallene stemmer bedre?

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...