Minnie Mom Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Vet ikke helt hva jeg har krav på. Får permisjonspengene rett fra arb.giver, de får det igjen dekket av nav. Jeg vet man ikke får justert lønna når man får pengene fra nav, men vet ikke hvordan det er når jeg får lønn fra arb.giver som vanlig.. Har søkt litt på nettet og det virker som man ikke har krav på de personlige justeringene, men at man har krav på å få justert lønna ihverfall i etterkant på de generelle justeringene. Men har man krav på å få etterbetalt for året i permisjon eller hvordan er det?
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Tviler på at du får det etterbetalt. Men jeg fikk justeringa mens jeg var i permisjon da... Jobber i det offentlige.
Prinsemammaen Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg jobber i en privat bedrift og får betalt direkte fra arbeidsgiver under permisjonen. Vi som er ute i permisjon "glemmes" under lønnsoppgjøret... Og vi har ikke krav på noen som helst etterbetaling eller noe.
camosilla Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg får utbetaling fra NAV og får lønnsjusteringen fra jobben når jeg begynner å jobbe igjenn.
Minnie Mom Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2008 http://www.ukeavisenledelse.no/nyttig/spor_om_arbeidsrett/20080605/lonnsjustering_under_permisjon/ Jeg forstår av denne linken at man har krav på å få justert lønna når man kommer tilbake ihvertfall.. Men da har man jo tapt - i mitt tilfelle - den lønnsstigningen for 10 måneder, fra mai til desember. Blir jo noen lapper det da. Synes dette er blodig urettferdig, man skal jo ikke tape penger på å ha permisjon. Jeg venter på beskjed fra min arb.giver ang hva han bestemme seg for, om jeg skal få justert lønna nå eller ikke.
Kamomille Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 lønnsjustering som gjelder for "alle", type tariffoppgjør osv når du får penger direkte fra arbeidsgiver. Det kan godt hende du ikke plir prioritert i lokale forhandlinger, men det er jo egentlig opp til arbeidsgiver og forhandlingene generelt. Det vanligste er vel at man får oppgjøret direkte slik som alle andre.
Dronningen! Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Der er jeg faktisk enig med Kamomille. Om din arbeidsgruppe får høyere lønn(Tariffoppgjør) under din permisjon så følger du det samme som de andre..... I de lokale forhandlingene må man enten søke selv eller som arbeidsgruppe.
Raych Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Du skal i alle fall være med på de generelle økningene som skjer mens du er ute i permisjon. Du kan også legge inn krav ved lokale forhandlinger. Dette er forandret det siste året for tidligere kunne ikke de som var ute i permisjon komme med krav på lønnsforhandlingene.
Minnie Mom Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2008 Har nå fått mail fra arb.giver om at jeg vil gå opp i lønn som de andre har gjort. Blir også etterbetalt fra juni. Så da ordnet det seg! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå