Gå til innhold

NÅ ORKER JEG IKKE MER!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er overvektig har vært mye større en det jeg er nå, spiser sundt og rører mye på meg og har rett og slett bestemt meg for å skifte livstil1 det går veldig bra :)

Men over til problemet jeg har fått 2 barn ganske tett jeg er 22 år, etter at jeg fikk min siste har magen sunket veldig mye! nå henger den ned (ja faktiskt nesten over herligheten) og jeg sliter så! det klør, jeg blir hele tiden sår, jeg vasker, smører ja tro meg jeg har prøvd absolutt alt som finnes, fra sopp krem til potetmel og ingenting funker. Jeg er fortsatt overvektig men magen henger bare som en pose, den er helt slapp, så vet at jeg blir bedre rundt om kring på kroppen jo mer jeg går ned men magen blir bare slappere og kommer lenger ned :( det lukter vondt etter en hel dag, sex har jeg ikke lenger med min samboer fordi jeg nekter! Han skal ikke se det synet, nei her er det av med lyset og forte seg under dyna.

Sliter sånn i forhold til klær, ingen bukser som passer meg, jeg er ikke så voldsomt stor rundt lår og rumpe og sånn, sitter mest på magen og hoftene, jeg må opp i så store størrelser på buksene pga henge magen da sitter de kjempe styggt rundt lårene og rompa fordi det blir for stort.

Har snakket med legen min om dette og hun har sagt at når jeg har gått ned det jeg trenger så skal hun søke om å få dekket mageplastikk til meg, det er greit nok det, litt morsomt er det jo i forhold til det kosmetetiske men akkurat nå driter jeg i det! jeg vil bare få bort henge magen, kløen, svien og den ekkle følelsen, plages med det overalt, på jobb i butikker hjemme ja overalt holde jeg på å klø meg igjen,

Orker ikke leve sånn her lenger og orker ikke vente til jeg har slanket meg nok fordi magen blir bare verre og verre for hvert kilo jeg mister. Er det noen mulighet at man kan snakke med legen sin om å søke etter operasjon nå sånn at jeg slipper disse plagene eller "nekter" de å operere overvektige pasienter? *gråter*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er redd for at du må ned i vekt før de tar en sånn operasjon. Men jeg ville uansett kontaktet legen i tilfellet de kan gjøre noen unntak. Huff ikke noe hyggelig.

Hvis det er noen trøst så har jeg hengemage jeg også etter noen keisersnitt. Prøver å gå ned 10 kg nå, har gått ned 1 (wooow liksom) men skal ikke gi meg nå. Jeg er ikke overvektig nok eller har stor nok hengemage til å få det dekket, men jeg skal spandere på meg selv!

Skrevet

Hei.

Huff.. trist å lese at det skal ødelegge så mye..

Jgg var selv hos legen for ikke så lenge siden for å forehøre meg om bukplastikk.. Jeg hadde heng på feil sted av magen da, så jeg får det mest sannsynelig ikke.. Selv hvor skjemmende jeg syns det er.. Jeg er normalvektitg, men måtte prøve å gå ned 5 kilo til for å så om det hjalp, før hun gadd å søke..

Men hun sa at dem opererte ikke overvektige personer pga. farene..

Mener å huske at hun sa at man måtte ha en bmi på under 26 (tror jeg det var)..men det skader jo ikke å spør, å få en konsultasjon hos kirurgen..

Lykke til =)

Skrevet

Har du prøvd ett sånt magebelte? Sånn litt bredt som holder magen litt på plass og inn. Kanskje en hold-inn strømpebukse kan hjelpe litt?

Sånn midlertidig ihvertfall...

FLOTT at du har skiftet livsstil! Og at det går så bra! Dette kan du komme deg gjennom! Det er lov å være lei av tilstanden man er i, om det er hengemage eller hva. Men det må ikke få knekke deg. Men snakk med legen din om det du føler, kanskje hun kan gi deg oppmuntring og gode råd.

Når det kommer til sex... Du kan jo kjøpe deg et hel-korsett med fransk åpning. Holder og strammer inn magen, og gjør sex-livet litt spennende!

Lykke til kjære deg!

Hilsen en tidligere frodig dame, som har slitt med noe av det samme som deg!

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet veldig mot kosmetiske operasjoner, da det i enhver operasjon er en risiko for at ting kan gå galt. Men ansvar for små barn så synes jeg at det ikke er verdt det.

MEN når tilstanden faktisk blir FYSISK plagsom, rett og slett "farlig" som hos deg, så synes jeg det er helt greit. Kløe og sårhet kan jo gå over itl infeksjon hvis du klør hull på huden...Men samtidig, om du ikke greier å vente med operason til du er gått ned nok så må du risikere at du vil få litt "Hengemage" igjen når du endelig får gått ned alt..... Ikke på langt nær så mye som nå, men magen sin evne til å trekke seg sammen vil trolig være enda mer redusert etter en operasjon slik at de kilo som forsvinner fra magen ETTER operasjon KAN etterlate seg løs hud der det fettet har vært.....

Lykke til i alleflal :o)

Skrevet

Trist å høre at du sliter sånn med dette! :( Jeg har selv skikkelig heng (av ulike årsaker), som vil bli fjernet kirurgisk etter hvert.

Jeg har - til tross for stort heng over mange år - aldri vært plaget av sårhet eller lukt. Tror at det skyldes noe så enkelt at jeg ikke drar trusa over henget, men lar trusa være under magen/henget - slik at det aldri blir liggende hud mot hud der. I tillegg dusjer jeg selvfølgelig hver dag, og vasker meg meg mild såpe (Dr. Greve, feks) i dusjen.

Mange overvektige klarer ikke å gå med trusa under magen, men "må" dra den langt opp på magen. Hvis du er en av disse vil jeg anbefale deg å rett og slett bruke to truser. Ei lita bomullstruse som du lar være under magen, for å unngå hud mot hud, og ei vanlig truse utenpå over magen - for velværets skyld. :)

Når det gjelder sex: Jeg kjenner ikke hverken deg eller samboeren din, men jeg antar at det vil være mye mer ødeleggende for forholdet deres å ikke ha sex enn å la ham se deg og ta på deg slik du er nå. Føler meg ganske så sikker på at det plager deg mer enn ham.

Lykke til!

PS. Gratulerer med vekttap og omlegging av livsstil! Godt jobbet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...