sasser Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Hei, Da har jeg og samboer etter mange år bestemt oss for å gifte oss på rådhus, men trenger sårt noen tips om hvordan jeg går frem her. Bor i Oslo og lurer på om det er noen som har gode erfaringer de vil dele med meg ...? Håper noen kan hjelpe meg her :-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Tinghuset i Oslo er helt ok det. I 2000 var hvertfall rommene hyggelige og det ble lagt opp til at det skulle være sånn passe høytidelig. Syntes det var helt ok.
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Og ja. Du, mannen og forloverne må fylle ut skjemaene og sende dem til tinghuset. Deretter får dere tid. Skjemaene kan lastes ned
grolla Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Last ned forlovererklæringsskjema (søk eks på domstolene eller oslo tinghus eller nav), disse må fylles ut av forloverne. Man får da en prøvingsattest som er gyldig i tre måneder. DU ringer tinghuset og bestiller time til vielse. Spesielle ønsker som deling av ringer, ting som skal sies osv må avtales på forhånd. Husk at rommene ofte er små, og det som regel bare er plass til de aller nærmeste. DU finner for øvrig mye info på domstolene sine sider. Lykke til!
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Vi måtte sende inn egenerklæringskjemaet også. Så fikk vi et brev i posten med tid og sted og muligheten til å forandre det ved å ringe inn.
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Og ja, prøvingsattesten kan være 4 mnd gammel.
sasser Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2008 Tusen takk for alle svarene - kjenner at jeg er skikkelig excited nå! Jeg skal jammen gifte meg......dette er jo bare såååå stas!
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/andre/Skjema-2/blanketter-om-ekteskappartnerskap.html?id=437426 Masse lykke til Håper dere får en strålende dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå