Gå til innhold

Gravide som jobber nattevakt her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen synes dere det går??

Jeg er gravid med barn nr.2 og jobber skift. Sist fikk jeg fritak fra å jobbe natt. Men tenkte å prøve meg litt nå i begynnelsen.. (er vel litt tidlig å be om fritak?!!er bare 5 uker på vei) Men det bekymrer meg også litt, da jeg hører det øker sjansen for å miste når man jobber natt.. Litt bekymret da vettu!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å slutte og jobbe natt i uke 20.

Jeg jobbet natt frem til uke 35 :)

Jeg syntes nattarbeid er bedre, da det er roligere, mindre stress og passet for meg, for fikk aldri sove uansett =)

Skrevet

ahaaa:) sånn å forståd.. Takk, det beroliget meg litt:)

Skrevet

Jeg klarte og jobbet 100% jobb frem til jeg var nærmere 5 mnd gravid.. Da ble jeg 100% sykmeldt siden jeg ikke kunne bli omplassert til dag.. Men det var også mye pga det ikke var trygt.. Jobbet alene 9 timer hver natt og det var mange narkomane og fulle folk innom.. =)

Skrevet

Jeg jobbet 8 timers skift. Pratet endel med jordmor om det, for hu var veldig nysgjerrig hvoradan det gikk, og hu sa det var jo kjempe bra om jeg kunne fortsette og om det var best for meg =)

Skrevet

Jeg syns det var veldig tungt å jobbe natt når jeg var gavid. Var så sinnsykt trett, og å holde seg våken var et mareritt. Og det forverret kvalmen. Fikk også masse kynnere på natten, og hadde en opplevelse den ene nattevakten der jeg var sikker på at fødselen var i gang.

Jeg tenkte på forhånd at det ville bli greit med natt, rolig tempo, mye mindre løft, lite stell osv. Men det var mye verre enn antatt, og vil ikke anbefale det. En er også mer utsatt for spontanabort og prematur fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...