Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 I bergen er det ihvertfall ikke noe sånt, mulig andre steder. Det jeg savner er en kafè med god plass til å parkere barnevogner - og med en slags "innhengning" eller lukket, stor lekegrind babyene kan krabbe i. Det hadde jo vært genialt. F eks ha "barselspermisjons kafe" noen timer om dagen (når andre folk er på jobb) -og fylle opp med andre bord resten av tiden. Da fyller de mer opp hele dagen. Jeg tror det hadde vært et populært tiltak. Hva tror dere ? Nå er det jo ikke sånn at man skal sitte på kafe hele dagen, men det er kos å gå lang tur for så å spise på kafe. Men det blir jo kjedelig for babyene å kun sitte i vogn eller ved bordet.
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg synes det er SUPERT med sånne steder utrolig deilig å kunne gå et sted hvor barna også er velkomne, hvor det ikke gjør noe med litt babygråt, at toåringen kan få leke litt mens vi spiser, at man ikke blir sett stygt på om man ammer osv. I Oslo er det nå nesten INGEN steder hvor de tillater barnevogn og da blir det til at jeg ikke gidder å spise der heller (setter ikke fra meg en vogn til 8000 på gaten uten at jeg kan se den). Kjempe flott med de stedene som er familievennlige blir ekstra imponert over en sunn barnemeny også, eller tilbud som brødskive med leverpostei eller babypure..
Mor&barn Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Kjempe flott tilbud, og det kommer nok til å gå så det suser =) Her i byen er det en barnevennlig cafe. Og der er det alltid masse folk med vogner og alt =)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Her i Tønsberg har de en sånn kafe og det er helt genialt. Barnemenyen er også super med brødskive med pålegg, fiskekake, pasta osv Det eneste er at voksen menyen er litt kjedelig...............bare bagutter og sånne kjedelige salater med mais og kinakål........... Men konseptet er jo supert da ; )
M@mm@ til mine barn Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg bor på Askøy og kommer gjerne. Men det må være middager der og. Og gjerne for barna hele dagen. Garantert masse folk. Navn ? BARSEL CAFE så klart !
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg syns det høres genialt ut! Og gjerne utover dagen også - med skikkelig mat til voksne (voksenmat) og barn (sunne alternativer - hjemmelagede fiskepinner, brødskive med sunt pålegg, pannekaker, pasta - sånt som barn liker). Ser de stedene hvor det er litt tilrettelagt for barnevogn og unger alltid er stappfullt her jeg bor (ikke så mange alternativer, men de få som er). Og hvor man ikke trenger bekymre seg for at ens eget rot og bråk ødelegger kafeopplevelsen for alle andre. På Dolly her jeg bor har de 2-delt kafeen sin, med egen avdeling for familier i tilknytning til et skikkelig lekerom, og så får de som bare er voksne/større unger sitte i fred i den andre delen (vinkelareal). Kjempelurt!
Vintersol Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 GOD IDE! Jeg starter ny permisjon i februar, så du må gjerne ha kafeen klar til da ;-) Ellers har jo kafeen i 5. etg på Galleriet (i Bergen) noe av dette da. Det er satt av en plass til å stille opp barnevogn, og det er delt av et eget rom med bord og stoler og lekeområde for de små. Og de selger middagsglass der. Kunne nok ha vært enda bedre tilrettelagt, men det gjør iallefall at man føler seg velkommen der med sin vogn, sitt bråk og rot... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå