Gå til innhold

Reise til USA i slutten av uke 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører/leser så mye forskjellig. Noen som selv har reist så langt i slutten av 1 trimester. Ser vel egentlig ikke noe grunn til IKKE å reise om man bruker støttestrømper, drikker mye vann og beveger seg ofte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis med god samvittighet du:)

Er ikke farlig så tidlig i svangerskapet...

Men ta med deg litt ekstra drikke,

og det er jo lov å bevege seg litt inne i flyet....

Skrevet

Lurer selv på en Thailandstur i uke 15. Tenkte å spørre legen først.?

Skrevet

Jeg reiser til USA i uke 15 og ser på det som helt uproblematisk!

Skrevet

Jeg mener ikke å skremme noen, men jeg mista i uke 9 fordi jeg reiste med fly og fikk blodpropp i morkaka. Jeg visste ikke at jeg hadde anlegg for det før det skjedde. Flyturen var på 4 timer, og på UL viste det seg at fosteret hadde slutta å leve samme dag eller dagen etter at jeg fløy, så legen sa at det ganske sikkert var pga. flyturen.

Hvis dere vet at dere ikke har anlegg for blodpropp så går det sikkert greit å fly, med alle gravide har en økt sjanse for blodpropp, så det er en viss sjanse å ta uansett. De aller, aller fleste går det bra for, men siden jeg mistet pga. det så føler jeg at jeg må fortelle andre om det. Jeg tenkte ikke på at det kunne skje engang, men det er endel mennesker som har et medfødt anlegg for blodpropp. Legen deres kan ta en test for å sjekke om dere har det.

Skrevet

Veldig trist å høre at du mistet! Jeg har forhørt meg litt med en fødselslege - og jeg kommer til å reise! Lev som normalt - er rådet jeg får. Med forhåndsregler selvfølgelig. Ikke vil jeg vite om jeg har anlegg for blodpropp heller - den kan ligegodt komme på en 4 timer lang biltur.... man kan ikke gardere seg mot alt i denne verden. Jeg reiser med god samvittighet - masse vann - støttestrømper - og sete ved midtgangen så jeg kan vandre rundt. Ikke minst kose meg med det som skjer i magen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...