Gå til innhold

Fikk mensen i går etter 9mnd.. VONDT!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Har ordentlig smerter i magen... nesten luftsmerter.. Får ståpels å klare ikke snakke eller gå når jeg får vondt.. kommer i sånne tak.. nesten som rier på en måte......

Er det dette som kalles menssmerter?? Aldri hatt det jeg..

Å jeg blør ordentlig MYE. Det har jeg aldri gjort..

jeg har født for 9mnd siden. Så bare lurer på skal jeg ha det like vond hver gang jeg får mensen nå eller er det bare så vondt nå??

Etter første svangerskapet hadde jeg det ikke slik.

Men jeg har kopperspiral nå..har det noe med saken å gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

??

:)

Skrevet

Jeg har aldri hatt mens smerter, så det kan jeg ikke svare deg på. Men vet at det er normalt at det forandrer seg etter en fødsel. At de som hadde vondt før svagerskapet, har sluttet og få vondt etter, også motsatt...

Får håpe at du ikke vil få det hver gang da, at det bare blir denne gangen, siden det er den første etter 9 mnd... "trøste"

Skrevet

Takk :)

håper det bare er bare denne ene gangen.. :)

Skrevet

Hei, ja kobberspiralen kan være årsaken. Jeg har også prøvd denne type spiral, men måtte fjerne den nettopp på grunn av de årsakene du nevner. Flere av mine venninner har og opplevd det samme, og byttet til hormonspiral. Denne spiralen er mye dyrere, men med denne opplevdes ikke smerter og blødningene var minimale.

Skrevet

OIJ, er det sant?? Farsken altså...

Jeg syntes det var mega vondt å sette den inn.. vil ikke ta den ut nå.......

men det skal sies at jeg hadde litt unødvendig vondt. Legen sa jeg va lyserosa "der inne" , det var utroli tørt, så jeg fikk en tablettkur. Å nå er jeg normal igjen :D

så nå er det sikkert ikke like vondt å sette inn en spiral.

Det var noen intime detaljer til noen jeg ikke kjenner:DDDD

Men er det mulig å få bedøvelse før man setter inn spiral??

Skrevet

Går du til gynokolog å setter inn spiral eller gjør du det hos fastlegen.?? Det er stor forskjell. Fastlegen er nok ikke så flink å sette inn spiral som gyn er. Jeg har gjort det begge steder, og hos fastlvar det veldig smertefullt, hos gyn var det sånn at oi er du ferdig alt. Så kanskje du skal bytte lege??

Skrevet

Fastlegen som gjorde det.

Skrevet

Har hørt at for noen så er første mens veldig vond, men så blir det normalt.. Men så er også mer menssmerter og større blødninger vanlig ved kobberspiral. Jeg også fødte for 9 mnd siden, har ikke fått tilbake mensen og på mandag satt jeg inn hormonspiral. Ikke begynt å blø av den enda og håper det ikke skjer... :o) 20% mister mensen helt med den og mange får svært lite bløding, kanskje bare litt rosa utflod nå og da. Satte den inn hos gynekolog, det var et lite stikk og så var den på plass. Tok to paracet på forhånd, vet ikke om det hjalp, men tok for sikkerhets skyld.

Hvis jeg var deg så ville jeg ha ventet et par mnd og sett det an.., fortsetter du å ha store blødinger og smerter ville jag kanskje ha vurdert å bytte spiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...