Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg gå med en betent tå å håpe at det går over, før jeg evt. kontakter legen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror den er betent..

Den er i allefall veldig vond, helt stiv, hoven og rødere enn de andre tærne..

 

Har ikke slått den i det heletatt..

 

Kan betennelse gå over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå over av seg selv, men der er nok en årsak til betennelsen. Som f eks inngrodd negl el l. Og det fikser ikke seg selv helt.

 

Det kan også spre seg, i stedet for å gå over. Så jeg ville tatt turen til legen. Hvorfor vil du heller vente og se om det går over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg tenker at det ikke er noe. Å at er en filleting bare.. Hehe litt redd for å virke som en hypokonder =/

 

Takk for svar =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok greit å høre med lege. Kan være mange ulike årsaker til sånt.

 

Har du vondt da? Hvis betennelsen skyldes en inngrodd negl eller noe sånt kan du prøve med grønnsåpebad i 15 min tre ganger om dagen. Det funker fint på neglrotbetennelse.

 

Men hvis betennelsen sitter inne i leddet eller noe sånt trenger du både behandling for dette - og en utredning for å finne årsaken til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vondt midt på tåen (virker som leddet) å bøye den. Så den har liksom stivnet av.. Klarer ikke bøye den med hånden heller (det øverste leddet).

Hadde jeg ikke sett om det var en inngrodd tånegl? Det virker ikke som det er det.

 

Får ringe legen å høre, kanskje best det da=)

 

Takk for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en forstuvning mer enn betennelse. Har du dunket tåen i det siste (type snublet i trappen, sparket borti dørkarm e.l.) En forstuvning vil gå over av seg selv, men det kan hende tåen trenger å støttes.

En betennelse kan gå over av seg selv, men vil gå fortere over hvis du får medisin.

Jeg ville uansett tatt en telefon til legekontoret, de vil kunne gi bedre veiledning.

Husk at fastlegen er et servicetilbud til deg, ikke en überviktig person som helst skulle sett at ingen benyttet seg av tilbudet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det betennelse pga neglen så virker grønnsåpe bad helt knall. jeg har prøvd både det og antibiotika, og grønnsåpa virket best faktisk.

jeg fikk betennelse etter de måtte fjerne hele stortåneglen. fikk dumoxin først, men det tok det ikke. så stappa mamma meg i grønnsåpe, og det tok knekken på det i løpet av få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å stikke til legen med en gang, mamma hadde betent tå og det spredte seg helt til leggen så hun måtte legges inn på sykehuset. Det begynte med en vannblemme på tåa. Såeeeh lege er en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar=)

 

Ja, jeg har nå bestilt time til legen.Fått time til mandagen.

 

Jeg tror nok ikke det er pga. neglen. For vondten sitter midt på, akkurat som den sitter i leddet. Ikke har jeg noe gult puss heller (som hun på kontoret lurte på), å ikke har jeg slått den. Det kom bare kastende over meg for et par dager siden.

 

Men da får jeg svar til mandagen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...