Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Noen med erfaringer fra barnevernet?? Etter brudd med en mann som desverre viste seg å være helt psykopat, sitter jeg nå midt i smørja... Han er rusmisbruker, tidligere tung rusmisbruker, og har alltid vært hard på flaska. Vi har to barn sammen, som han aldri (!) har brydd seg noe om, før nå... han er 'lystløgner',-han lyver om absolutt alt !! nå prøver han å 'få' barna, -samvær osv. Dette er HELT uaktuelt for meg, uten tilsyn... jeg veit hvordan han egentlig er, og hadde aldri overlatt barna til han alene.... nå snurrer han sammen de mest utrolige historiene om meg, for å ødelegge for meg, og få folk til å tro at jeg gir f i barna osv... De som kjenner meg/han (+mange flere) vet jo at dette er løgn, men der vil jo alltdid være noen som tror han... han kan være verdens mest sjarmerende osv 'ved behov'..... nå er d totalt kaos, han ringer og står på døra, og har til og med tatt seg advokat... bør jeg kontakte barnevernet og fortelle om rusmisbruket hans osv??? jeg er ikke rusmisbruker selv....har aldri vært, heller...
MissUnderCover Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Ja jeg ville kontaktet bv, samt politi... Sørg for at så mange som mulig av offentlige folk "som har noe med det" vet hvordan situasjonen er... Har ikke så mange flere råd og tips, men LYKKE TIL!!! Klem
frua Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Enig med "gravida". Ring og fortell om situasjonen, samt spør hva du bør gjøre i en slik situasjon. Dette har de garantert erfaring med både i barnevernet og politiet. Håper det ordner seg snarlig.
Endeligtobarnsmamma Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg ville tatt meg en tur til barnevernet og forklart situasjonen, er ikke sikkert det så mye de kan gjøre, men de kan i det minste hjelpe deg og gi deg råd på veien videre.
scoobydo Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Hei! Jeg ville også kontaktet barnevernet... ! Han skal ikke ha omsorg for barna så lenge han er rusmisbruker og han skal heller ikke ha samvær med dem når han er påvirket ...
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Signerer gravida her, men ta i tillegg kontakt med din privatlege, helsesøster, tidligere JM og bhg. Alle som kan hjelpe deg og tale din sak er en klar fordel for deg og dine barn.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 ja han syns d er helt ok å feks røyke hasj mens han bodde sammen med barna... d er jo HEEELT gæernt !!! så dum jeg har vært og d er bare toppen på isfjellet, kan man si... jeg dro jo så snart jeg gjennomskua han... ja jeg skal snart til jordmor, skal fortelle alt der. fastlegen vet jo en del, samt advokaten min. alle mine venner og min familie, vet jo hvordan han er... men, han har jo lurt systemet i åresvis, derfor er jeg redd at noen skal tro han nå..... jeg unner virkelig ingen å havne i en sånn situasjon!! takk for fine svar. jeg måå jo vinne dette her...
birrisj05.02.09 Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Ta kontakt med ALLE som kan støtte din sak! Lykke til, håper det ordner seg!
Trollunn Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Signerer den over! Er barnevernspedagog selv. Barnevernet skal hjelpe deg med råd og veiledning- det vil kun støtte din sak om du tar kontakt med de.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 Du bør ta kontakt med barnevernet der du bor slik at du får gode råd og veiledning i den situasjonen du er i. Utover det kan nok ikke barnevernet gjøre noe så lenge faren ikke har omsorgen for barna, i form av kontroll og pålegg. Så stor makt har ikke barnevernet. Det jeg vil råde deg til er å kontakte politiet og forklare situasjonen, samt advokaten din. Det du beskriver blir regulert av Lov om barn og foreldre og du må få til en samværsavtale, helst med pålegg om tilsyn, gjennom deres advokater. Dersom ikke det lykkes blir neste skritt rettsvesenet. Du sier at han er rusmisbruker, så da er sannsynligheten stor for at politiet har kjennskap til han. Rusmisbruk og omsorg for barn hører IKKE sammen, så stå på! Lykke til - husk at det gjelder dine nydelige barn!!!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #12 Skrevet 16. oktober 2008 Ja han er godt kjent av politiet.. Huff ja, jeg må jo gjøre noe, NÅ.. har hørt så mye "skummelt" om barnevernet, -at de griper inn der de ikke bør og kjører over folk osv osv....men, jeg har ingenting å skjule jeg, så da er d vel ikke "farlig"... har vært hos politiet en gang før å...d hjelper vel på, d også... skal innom div instanser i morgen... kryss fingrene for meg! Takk til deg, som er barnevernspedagog, - d hjalp veldig at du svarte!! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #13 Skrevet 16. oktober 2008 Heisann! Kinkig situasjon å være i. Har selv jobbet i barnevernet noen år, og vet at ikke bv kan gjøre så mye i slike situasjoner. Kan alltid være greit å få en samtale der, men ville rådet deg til å høre med familievernkontoret. De har greie på samværsregler/avtaler etc. Dette sorterer under lov om barn og familie om jeg ikke husker feil, mens bv kun jobber etter lov om barneverntjenester. Tvi tvi
har spire i magen min Skrevet 17. oktober 2008 #14 Skrevet 17. oktober 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet alle i "apparet" i samfunnet som kan støtte deg. Barneværnet, en advokat og politi. Prat med hele din familie og vennekrets og forklar alt sånn at du er sikker på å ha flest mulig på din side. Lykke til, det går nok bra skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå