Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er i uke 24 og har de siste dagene hatt en merkelig følelse om kvelden. Det føles som om jeg blir tungpustet, svimmel, hjertet banker mer intens, kan bli kvalm og kroppen føles helt rar rett og slett. Denne følelsen kommer ofte når jeg har lagt meg eller når jeg sitter å ser på tv på kvelden og går over i løpet av noen minutter. Noen som har opplevd det samme eller har en god forklaring? Blir bekymra, men vi ikke fly til legen for alt heller....
Mayken Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 ja, det med hjertebank og svimmel kjenner jeg godt til. Kommer som du sier når jeg sitter og ser på tv eller har lagt meg. har nevnt det for legen min, men han sa at dette var normalt og så ble jeg ikke så mye klokere av det. kanskje vi har et lite blodtryksfall? Virker i hvertfall som om det er helt ufarlig, men ubehagelig er det i hvertfall.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har også sånn, og legen min sier det er helt normalt hehe så det er nok mye vi skal igjennom som gravide gitt..
Mia29 Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har det samme. Har fått beskjed om at det er lite legen gjør om ikke det er veldig plagsomt. Da vil jeg anta vi må besvime eller få sterke smerter eller noe. Jeg har forstått det slik at det kommer av at hjertet nå jobber hardere. Jeg har helt fint blodtrykk, men pulsen er høy og jeg blir mye lettere andpusten enn tidligere. Føler meg som en utrent gammel dame når jeg går til jobb og puster som en hvalross. Hvilepulsen min etter en time i sofaen ligger fortsatt på ca 80 slag i minuttet. Før svangerskapet lå jeg vel omkring 60 i en slik situasjon. Bruker også lengre tid på og hente meg inn etter aktivitet pga pulsen. Men jeg har altså ikke gjort noe med det foreløpig. Jordmor mente det var ufarlig, så lenge jeg ikke hadde det verre enn jeg beskriver, og det er vel det jeg også har lest meg frem til. Skal til lege i november. Tenkte å nevne det da.
randirekkverk Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Tenkte bare å nevne at det er mulig å bli sykemeldt for dette, dersom det er/blir veldig slitsomt. Jeg regner med det kommer an på yrket ditt og legen i tillegg til hvor plagsomt det er, men jeg ble i hvert fall fullt sykemeldt allerede i uke 8 (er nå i uke 13 og fortsatt sm). Dette fordi det ble for tungt å jobbe som lærer med så høy puls og så mye hjertebank. Måtte ofte stoppe å snakke midt i en setning, for å "hente meg inn", og måtte ut i frisk luft fordi det føltes som jeg ble "kvelt" og ikke fikk nok luft. Regner derimot ikke med at alle er like plaget med dette som det jeg er, og jeg har også lest at det kan være vanlig. Legen min nevnte noe om at det kunne gi seg i uke 20, så jeg venter i spenning - litt utålmodig Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for alle svar! Hjelper litt å vite at det er flere i samme båt. Og at dere har fått hørt at det var helt normalt og stort sett ufarlig. For min del har dette problemet først kommet nå rundt uke 23-24, har ikke opplevd det tidligere i svangerskapet. Leste foresten nettopp på babynett at man kunne få lignende uvel følelse av at tyngden av livmoren presser på blodårer når man ligger på rygg. Mulig vi får snu oss over på siden=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå