Yo&La+spire Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Siden vi bor i utlandet, saa hadde eg en muntlig avtale om at veninna mi skulle leige vaar leilighet til og med november. Hun betaler ikke hele leigen, bare halvparten, siden hun ikke hadde raad til det alene. Vi betaler resten + vaar leilghet her vi bor naa. Naa spoer hun om hun kan bare betale en 3.dje del av det hun skal betale i november, fordi hun flytter ut foer....Hun mener det er rettferdig, siden hun ikke bor der den mnd.....(dette fikk eg vite naa, ikke naar avtalen ble inngaatt) Tingen er at eg vet ikke om vi har raad til aa betale nesten fullt paa to leiligheter i baade november og desember! Eg er student og mannen har ingen inntekt, og vi trenger virkelig de noentusenkronerene ekstra til han finner jobb naar vi kommer tilbake til Norge. Hva skal eg si til veninna mi? Vil jo ikke virke urettferdig mot henne.....Er det eg som er urimelig?
Northernlights Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Hvis dere inngikk en avtale til å begynne med, er det den avtalen som gjelder.
DevilDoll © Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Siden hun allerede bare betaler halvparten,har hun jo egentlig bare betalt for halve mnd. S nei,den hadde jeg ikke gått med på.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Hadde dette vært en hvem som helst annen så regner jeg med at dere ikke engang hadde godtatt kun halv husleiebetaling (dere ble jo enige om sum da dere ble enige om at hun skulle bo der, ikke sant?), så å i tillegg komme å be om enda mer avslag på siste mnd syns jeg er utrolig frekt. Hun har jo så langt betalt bare halvparten av hva dere ville fått av andre! Jeg hadde ikke godtatt det, selv om det sliter litt i "vil-være-gode-venner-og-hjelpe-hverandre"-hjertet. Jeg vil våge å påstå at hun utnytter dere nok som det er. *dagens hissige svar, hehe*
DevilDoll © Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Hadde blitt provosert selv,jeg;-) Hun har vel tøyd vennskaps-strikken langt nok.
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Nei, hun får bare betale.. Hun betaler jo i grunn bare for halve mnd siden hun ikke betaler full leie! I tillegg så var jo den opprinnelige avtalen mellom dere at hun skulle betale ut november. Hadde dette vært noen hun ikke hadde et forhold til privat så hadde hun ikke kunnet bestemme selv hva hun skulle betale på den måten. Synes ikke noe om å utnytte venner sånn jeg..
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 nei hun må betale. det er bare å si at ettersom athun betaler bare halvparten i utgangspunktet så har ikke dere økonomi til å få inn enda mindre en den mnd. og som de andre sier, hun betaler jo allerede bare halvparten. sånt er kjipt å si til venner, men når hun er så kjip å spør om det, så får hun tåle å få det svaret også.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Enig med DevilDoll her! Selvom det er venninne, så er en avtale en avtale!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg synes dere har vært veldig greie, å la henne få bo der til halv leie, og når hun kommer med noe slikt nå, uten å ha nevnt det ved inngåelse av kontrakt, så synes jeg hun er urimelig. Hadde vel vært noe helt annet, dersom dere hadde god råd, men siden dere selv ikke har råd til dette, mener jeg at du skal si det til henne, at hun bør følge kontrakten, og at dere ikke har mulighet for å gi henne ytterligere "rabatt" på leien. Ikke helt enkelt når det er en venn, men synes hun er frekk, som sier til deg, at det er rettferdig at hun skal slippe.. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå