Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

den derre forbaska engangsstønaden.. jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne søke før det sto at jeg var 26 uker på vei på helsekortet. helt greit. jeg søkte da det sto på å jeg var 26+3 på vei eller noe..jeg sto sammen med ei som jobbet på nav å skrev den. å hun sendte den for meg

så ringt jeg opp halvanne uke etterpå å ville bare høre hvor det var henn i systemet. da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne finne søknaden min. så sier han plutselig at jeg ikke kan søke før det er 12 uker igjen til termin. altså 28+3 eller hva det var. men jeg kjenner jo folk som har fått utbetalt da de var såpas på vei..

til og med på nav sine sider så står det at det blir utbetalt tidligst etter 26 fullgåtte uker..

å jeg prøver å ringe, men da får jeg bare beskjed om at de er i møter osv osv osv helee tia..

er bare så frustrert nå.. spurte om jeg måtte komme opp å sende på nytt siden han ikke kunne finne søknaden, men da sa han at den trolig lå i postkassa eller noe..

kan de aldri bli enige????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt enig. Nav er VELDIG vanskelig!! Ser ut til at de har ansatt KUN sure mennesker, med vilje! ... Så jeg kan skjønne din frustrasjon!

Lurer også på noe.. Engangsstønaden, kan vi som også har rett på foreldrepenger få denne?? Eller har ikke vi krav på den..? :)

Skrevet

møkkafolk. sendte en mail til de nå faktisk.. aaaargh hehe.

jeg har ikke jobbet inn retten til foreldrepenger. derfor får jeg engangsstønad istedenfor. så det blir det enten eller.. siden du har tjent inn retten på foreldrepenger så får du ikke engangsstønad.

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg sendt en ny søknad, bare for å være på den sikre siden!

dersom man har rett på foreldrepenger, har man ikke rett på engangsstønad..

Skrevet

Forstår din frustrasjon til det fulleste! Leverte søknad om svangerskapspenger til de. Fikk et brev i posten en uke senere om at jeg måtte sende inn krav om svangerskapspenger. Tok med meg samboeren min til nav og (hadde kopi av alt heldigvis) og viste brevet jeg hadde fått o gpapirene jeg hadde sendt inn. Spurte også hva jeg måtte sende inn av papirer, ettersom jeg ikke hadde fått tak i annet å fylle ut.

Etter 2 timer på nav ble samboer forbanna og valset rett inn på pauserommet og bannet og sa at de hadde bare å ordne opp i dette med en jævla gang.

5mni etterpå fant de ut at jeg hadde sendt inn rett søknad og den søknaden jeg hadde sendt var faktisk det kravskjemaet de ville ha!!! Helt utrolig altså!!

Men tilbake til deg da.

Prøv å ring på mandags morgen kl 9 til NAV. Da har de hatt en god helg og er klar til å hjelpe deg. Skriv ned fakta og spørsmål du har.

Om du ikke får tak i den ene personen du har forholdt deg til, ring til distriktsnr dems. NAV vest agder f.eks.

Neste gang du sender inn en søknad eller andre papirer på nav, ta kopi!! Er kopi maskiner på alle nav kontorer i landet.

Skrevet

Ikke for å provosere eller si imot deg, men hadde du visst hvor heltisk hverdagen til NAV medarbeiderene var så hadde du vist litt mer forståelse. 3 etater er slått sammen og alle skal kunne alt om alt, noe de færreste klarer.. men sånn er det bestemt på høyere hold at det skal være. De ansatte jobber med konstant dårlig samvittighet over svære bunker og restanser de ikke greier å nedbygge pga for lite folk og en omorganisering de er pliktet til å følge..

Men det som er dumt er at dette går utover brukerne.. og det er ikke riktig. Ingen vinnere her desverre!

Skrevet

Ja, og da hjelper det å være litt sur og tverr i tillegg, det innbyr jo til ekstra god service ;)

Skrevet

har vært hyggelige med dem hele tiden.. alltid saklig.. er jo bare her jeg kommer med litt steam..

da jeg skrev mail til dem så var det eneste som kunne virke litt ampert var at jeg skrev at jeg vil vite hva som skjer. om jeg må komme opp å skrive ny søknad.

Skrevet

Hehe, det er bra :)

Jobber med noe lignende selv, og du vil ikke tro hvor mange stygge og uhøflige mennesker det finnes. Bare minner om at det kommer man ingen vei med :P

Men klart, opplever man mye surr og kluss er det naturlig å bli litt frustrert..

Skrevet

Ja det er klart at når de nesevise sure antiserviceinstilte og inkompitente medarbeiderne på nav svarer som de gjør så skal vi brukerne, gå stille i dørene, smile pent og bare takke og bukke!!!

Det er ikke så rart man blir litt uhøflig da.

Jeg vet selv at om jeg vil oppnå noe så hjelper det ikke å være sur, da får man heller klistre på seg et smil, men noen ganger så går grensen også for det!

Jeg har møtt hyggelige folk på nav jeg og jeg legger alltid saken frem på en sakelig og hyggelig måte, jeg spør og så pent om de kan gi meg tilbakemelding om det er noe som mangler i steden for å bare la saken ligge.

Det som forundrer meg er at de ikke kan tenke selv

Når det gjelder det som er nevnt over her om at det plutselig er 3 etater som har blitt en så mener jeg det i utgangspunktet er en kjempe god ide.

Det er et mareritt tå jobbe mot 3 ulike etater som ikke snakker sammen og som sender deg mellom seg.

At reformen har skapt kaos må nok skyldes dårlig opplæring og gjenomføring.

Jeg vet at det fortsatt er mange nav kontor som er rimelig delt. Som forsatt omtrent er lukket mellom arbeid, trygd

Det er i alle fall sikkert at det ikke stilles krav til at alle kan alt, for så snevert den enkelte medarbeider kan svare er helt utrolig.

Jeg kan jo mer om mange rettigheter enn de enkelte ansatte kan hver og en

Ringer jeg for sp om sykepenger er det en person, ringer jeg om foreldrepenger er det en annen.

Oppfølging av sykemeldte er en tredje og det er helt andre som sitter med vedtakene enn de du får snakke med.

Skrevet

Slenger meg på drit NAV, har ringt og spurt om en del ting der nede som og få overført pappaperm til meg og hva jeg skulle fylle ut hvor, men nå har vi bestemt oss for og ta ut pappaperm når min er over i november, jeg skal ta ut ferie samtidig så vi har litt tid sammen. og han kan jobbe noe med firma er selstendig.

når jeg var nede på Nav i dag for og levere søknaden sa ho. ja da skal jeg sjekke om den er riktig utfylt. også leste ho navnet og sa.. Å ER DET DEG JA JEG HUSKER DEG!!! hva nå det betyr. bare fordi jeg har stilt noen sp.mål vedrørende pappaperm. og sagt i fra til de at de ikke betaler ut det han faktisk tjener i mnd. Ble litt irritert kjenner jeg.

Jeg ble jo kjempe glad da det viste seg at han kan ta ut noe pappaperm. for det er en rolig tid på året. vi tenkte og reise på ferie og alle greier.

Men men. NAV er og blir en vansklig etat og forholde seg til.

Klems

Skrevet

Dritt nav ja, jeg er for sint til og skrive mine historier, men alt av papir bør mann ha mange kopier av, for dem roter bort alt dem får.

Skrevet

NAV er et helvete. Er ALLTID rot og problemer når jeg henvender meg til dem - samme hva det gjelder så klarer de å rote det til, rote vekk papirer, ikke kunne svare på spørsmål etc. Jeg skjønner snart ikke hva NAV er til for, jeg! Hjelp å få er det dårlig med hvertfall....

Skrevet

eg fekk utbetalt engangsstønaden i uke 27....leverte inn i uke 22...men eg sendte inn søknaden 2 ganga...for den første fant de ikke i systeme!!! og d va dama som jobte der som hjalp mg m den og hu sendte den inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...