Hønemor ___ Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Hentet minsten på 2,5 år i barnehagen idag med 39 i feber. i seks tiden tok jeg temp igjen og da var den 39,4 . han sovnet på sofaen , jeg la han ned i sengen . han våknet igjen nå.. tok temp på han nå og den var 39,8 ... Det er ikke grunn gor å oppsøke legevakt fordet ? de minste pleier vel å ha høy feber? Han har liksom aldri feber så det er litt uvant!
Banshee Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Heller en telefon "for mye" enn en for lite til legevakten sier jeg. Ring du og spør hva de mener.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Kommer ann på almenntilstanden. Har du gitt febernedsettende? Om det ikke funker, og feberen stiger, så bør du ringe legevakta. Men som regel er det ikke farlig, om almenntilstanden ikke er betraktelig nedsatt. God bedring!
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg hadde gitt en febernedsettende, og hvis feberen ikke har synket om 1 time, så ville jeg ringt legevakten og hørt hva de mener.
Leandermamma Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Sist Leander hadde feber, var den oppe i 40,3... Tok kontakt med legevakten, men fikk beskjed om at så lenge han hadde tissevåte bleier og feberen ikke oversteg 41 (!) var det ingen grunn for å ta han til lege.
Dailis Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Gi febernedsettende, har ikke feberen gått ned med en grad etter en time så skal du kontakte lege med en gang. Det kan være et tidlig symptom på en alvorlig infeksjon.
Hønemor ___ Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2008 han vil ikke ha drikke. men har gitt han saft is. spist en kjeks. han er rimelig sløv i øynene. ga han febernedsettende for 10 min siden. da måler jeg den halv tolv . og hvis den ikke har gått ned ringer jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå