Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 har helt siden jeg ble gravid, og spesielt etter fødselen vært negativ til svigerforeldrene mine. Det alle største problemet er vel røyklukten av de, men også svigermors masing er til tider slitsomt. Hun vil komme på besøk, inviterer oss på middag, vil trille, vi må komme dit osv osv...pappa'n til barnet er enebarn og dette er det eneste barnebarnet de har. forståelig at de vil være sammen med ungen, men...:-/ vil ikke at ungen skal overnatte der, men får dårlig samvittighet for det. vil heller at han skal være hos mine foreldre. noen som har det likedan?? hva gjør jeg? det kan jo ikke fortsette slik...huff.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har hatt det likt, men jeg bare bestemte meg for at det var bare tull å tenke sånn. Hun har tross alt oppdratt faren til barnet veldig bra og da må hun klare å passe mini litt også. Litt røyklukt tror jeg ingen har vondt av hvis ikke de er ekstremt allergiske el. La svigermor komme på besøk, men finn på ting dere skal gjøre som gjør at hun ikke kan bli lenge. Her har heldigvis svigermor selv skjønt at hun ikke må bli lenge hvis hun kommer, det viktigste er å hilse på og leke med barnebarnet. Hos meg har det gått over og nå savner jeg besøk hvis det går for lenge mellom hver gang.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Min erfaring er at slike følelser blir bedre når babyen blir litt større.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Har det akkurat på samme måten. Svigers bor et stykke unna så det er ikke så ofte vi er der. De er greie og alt, men huset stinker røyk, er vi på besøk må klær byttes etterpå. Svigerfar sitter liksom bare der og røyker røyk etter røyk, jeg vil ikke være ekkel, men det er faktisk til tider vanskelig å puste. Etter at vi fikk barn har vi vært der noen ganger, men ikke på overnatting. De tar hensyn, lufter huset og røyker ute og det er jeg glad for. Barna kan jo ikke bestemme selv om de vil være der eller ikke. Jeg har fortsatt litt motforestillinger på at de skal passe ungene ( de er ikke året ennå), men håper det kommer seg med tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå