Fullrulle86 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 var på helsesatsjonen i dag å fikk beskjed om å slutte å amme på natta. hun sa babyer på hans alder ikke trengte mat mellom 7-7. Jeg skulle også begynne med grøt til frokost og kvelds og en halv potet til middag. syns dette var litt tidlig jeg, men han har vært urolig nattestid og vil ha mat hver andre time... andre som begynner med dette så tidlig???
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Da vi var på 6 mnd kontroll, anbefalte HS at vi skulle begynne med nattavvenning. Så det forsøkte vi uten hell (mulig vi ikke prøvde hardt nok). Jeg ammer fortsatt en gang pr natt, og nå er han 9 mnd... Må nok ta oss i nakken igjen, for jeg har ikke lyst å nattamme når jeg begynner å jobbe igjen om 1 mnd!
Gjest mphs Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Jenta mi er ca. 6,5 mnd og jeg ammer 2-4 ganger mellom 20.00 og 08.00. Har ingen planer om å nekte henne mat. Hun spiser nå ca. 80-100 ml velling kl.13.00 og 1/2 porsjon grøt til kvelds kl.18.30. Det med nattammingen går seg til når hun spiser mer på dagen.
Yo&La+spire Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Hvofro vil du nattavvenne? Vil du virkelig det? For min del kunne det aldri falle meg inn aa ta fra babyen min melk som hun ville ha, og eg nattamma fram til hun var 8-9 mnd. Da sluttet hun selv. Avvenning hadde blitt for mye stress baade for meg og henne;)
mai mammaen til to Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 hadde jeg aldri gjort. mini er 5 mnd oghan får mat flere ganger han
anneas Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Hei du... Skjønner ikke at du/dere orker engang. Må jo være forferdelig slitsomt å stå opp 1 til 4 ganger i løpet av natta. Jenta mi har sovet nesten hele netter fra hun var 2-3 mnd. Og hun er i dag 5 mnd. Nå får hun grøt før hun legger seg, og hun sover veldig godt Men det var en par dager for ca 2 uker siden, at hun våknet 2-3 ganger om natta. Jeg trodde hun var sulten, og matet henne. Men det viste seg at det hun egentlig trengte var smokken. Jeg ble forferdelig sliten om nettene. Så jeg fant ut at dette orket jeg ikke. De neste nettene ga jeg henne kun smokken. Og nå trenger jeg ikke det engang. Nå sover hun hele natt igjennom. For dere som mater, så må dere ta det sakte. De har fått en vane, og det er det dere eventuelt må forandre på. Jenta mi har mer glede av meg når jeg våken, enn om jeg hadde gått i søvne hele dagen, fordi nettene blir forstyrret Uansett, vi er ikke like. Du finner den beste måten selv Anne
prego Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Syns ikke det er noe stress med nattamming jeg.. Hun spiser en gang når jeg skal legge meg og en gang i løpet av natta.. våkner i syvtida for frokost... (6,5 mnd) Føler ikke at dagen blir "ødelagt" pga nattamminga... Kan det være at HI`` s baby har økedøgn? Min baby våkna annahver time en periode, men gikk over etterhvert.. vil tro det var økedøgn.
Fullrulle86 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2008 nei selve amminga på natta gjør ikke noe, men han har våkna opp til 10-15 ganger iløpet av en natt å for å si det sånn så er en ikke akkuratt opplagt etter en slik natt! Jeg skal jaffal gjøre et ærlig forsøk så får jeg se... men problemet er at han ikke spiser noe særlig med grøt om kvelden så er så redd han skal få for lite mat liksom, men helsesøster så jo det var greit så...
Nameless08 Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Her skal vi snart til pers med avvenning på natten. Snuppa er 6 mnd og krever servering annen hver time fra hun har lagt seg kl 19.00, og noen netter er det i perioder hver time. Har ingen tro på at dette vil gå seg til av seg selv så vi skal ta en runde ganske snart. Vi begynte med grøt til henne når hun var 4 mnd men det har ikke hjulpet på søvnen... Vi tok en runde med storesøster når deg gjaldt å sovne av seg selv på kvelden når hun var 6 mnd (hun sov hele natten gjennom da uten noen avvenning) og vi har aldri hatt problemer med henne når det gjelder legging og soving på natten, Hun elsker sengen sin
Isabella12 Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 Min sønn på 5.5 mnd får grøt til kvelds og moste grønnsaker på formiddagen, ammer ellers. Kan du ikke starte med litt grøt om kvelden og se om han våkner sjeldnere? HS sa at jeg gjerne kan fortsette nattamming så lenge han våkner og er tydelig sulten, så det er tydeligvis mange meninger her.
Sluffsa Skrevet 16. oktober 2008 #11 Skrevet 16. oktober 2008 Det er anbefalt å vente med fast føde til barnet er 6 mnd. Om du ammer og har nok melk ville jeg fortsatt med det. Jeg nattammer fremdeles og min baby er 15 mnd, det er en del av kosen. Ikke hør på helsesøster, hør på mammainstinktet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå