Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Fenomenet å angripe sitt eget land for å skape sympati til krig ol er gjort fra USA sin side en rekke ganger... Bare se: - i 1898 gikk usa til krig mot spania. Påskuddet var en såkalt saotasje mot det amerikanse panserskipet USS maine mens det lå ankret opp på havna i Havana. Flere marinegaster ble drept. Spania ble anklaget for å stå bak. Den såkalte Hearst-pressen sto førte til en voldsom kampanje for at USA skulle gå i krig. Krigen kom og spania mistet både cua og fillipinene til USA. I ettertid er det avdekket at USA selv sto bak sabotasjen mot USS Maine. - I 1964 ble Amerikanske marinefartøyer angrepet i Tonkin bukta av vietnamesiske krigsskip. Episoden førte til USA under president Lyndon Johnson gikk til full krig mot vietnam. I ettertid vet man at denne såkalte Tonkin-trefningen aldri fant sted. Presidenten fabrikerte et påskudd for å kunne gå for fullt inn i krigen. "Er en løgn grotesk nok, har sannheten vanskelig for å trenge gjennom"
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg blir så matt i hjernebarken av den type hjernedøde konspirasjonsteorier som stadig florerer.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Tror nok de fleste her er mer interessert i å diskutere reimadresser
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 mulig det, men emnet har vært diskutert her mange ganger
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Dette emnet har blitt "diskutert" flere ganger, dvs hvis man ikke tror på konpirasjonsteorien får man høre at man er dum og naiv og lever i sin egen lille boble. Noen vettuge argumenter for hvordan det faktisk har blitt gjennomført, er det ingen som klarer å hoste opp.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg syns dette temaet er veldig spennende, jeg. Vet ikke om jeg tror på konspirasjonsteorien, men det er mange ting med 9/11 som skurrer noe veldig og som er svært mistenkelige, og de offentlige rapportene gir ingen klare svar. Mye rart som skjer bak kulissene i USA altså... Blir spennende nå også å se hva som skjer i etterkant av finanskrisen. Historisk sett har det jo blitt store kriger etter dype finanskriser. Jeg er forsåvidt opptatt av reimadresser også jeg da hihi men greit å være litt samfunnsengasjert innimellom
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Vi vil nok få vite sannheten en dag. Jeg er generelt skeptisk av meg, særlig til konspirasjonsteorier, men med tanke på all sensuren som har vært av dekningen av 9-11 er jeg villig til å tro at noe skjules. Ikke godt å vite hva, men når jeg er i bestemorsalder vil vel kanskje verden ha hørt sannheten ... for den kommer jo gjerne fram en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå