Gå til innhold

Svigermor som ikke stiller opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til Norge 5 og halvt år siden, da giftet vi oss jeg og mannen min. Vi bodde med svigerforeldrene 4 måneder, deretter flyttet vi til en byen. Ca 12 timer kjøring fra de.

Hadde kjempesnille svigerforeldre, spesielt svigerfaren. Dessverre døde han av kreft 2007 januar.Det var helt forferdelig.

Da ble svigermor alene.forrige jul var vi hos henne, jeg, mannen min, dattera mi på 2 år og stedattera mi. Jeg kan si at jeg har aldri hatt verre jul en denne julen. Jeg har fått kjeft på alt jeg gjorde, alt var feil, alt var dårlig, jeg hadde skylda. Jeg angrer at jeg har ikke kommet hjem da.

Ho har sagt unskyld etterpå, at det var hennes 1. jul uten mannen hennes o.s.v.Det gikk greit liksom, men ho har såret meg skikkelig og er vankelig å glemme. Ho sier ho skal aldri blande seg inn tingene mine, men ho maser og kjefter og kritiserer alt, men alt. Nå er ho på besøk her i byen hvor vi bor. Ho bor hos dattera og barnebarna. Ho har vært her i 3 uker,men kom ikke på besøk oftere enn 2 ganger.Hver gang vi møtes ho sier ho er så glad i meg, stolt, og vil være med meg masse og at ho vil bli kjent med meg.

Men alt dette føles så falskt ut. Ho lover ting som ikke kan holdes. Dattera mi er begeistret over henne, og får alt oppmerksomheten ho vil, når vi er sammen med bestemor, men utenom dette, ingenting. Ho viser null interesse, bare prat: at ho er så glad i oss, bla bla bla. Ringer ikke sønnen sin en gang.

Jeg har bestemt meg at jeg skal ikke bry meg lenger, og ikke engasjere meg i dette svigermor-svigerdatter forhold. Jeg er så skuffet at jeg til og med griner.

Svigerinna mi sier at jeg har for høye forventninger fra henne.

Er dette vanlig her i Norge at svigermødrene er så uengasjert?

Det er veldig sårende.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...