Miss Impatient Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Heihei! Er ny her inne, så da er det vel høflig å si hei og presentere seg selv først:-) Jeg og samboeren min har bestemt oss for å prøve å bli gravid - så jeg er utroolig spent og utålmodig, allerede før vi har begynt engang, hehe.... Jeg har et sønn fra et tidligere forhold, så det skal også blir kjempekos å få gitt ham en liten søster eller bror... Tenker endel på fødselen allerede, selv om det er jo langt opp og frem - men det er en grunn til det: Skal ikke legge inn noen skrekkhistorie her, men kan si så mye som at ved min forrige fødsel var det så vidt både jeg og sønnen min kom oss gjennom det, og jeg fikk en personlig beklagelse fra sykehuset i etterkant - fordi det ble gjort endel feil som forverret fødselen ytterligere. Jeg ble også henvist til en psykolog, for å bearbeide opplevelsen i etterkant. Så det jeg lurer på, er om noen vet hvorvidt det blir enkelt for meg å be om keisersnitt neste gang... ? Vet at det er ikke bare å knipse med fingeren, men er leger og jordmødre kjent for å ta slike ting seriøst? For meg er det helt uaktuelt å noen gang føde igjen, og jeg har heller ikke lyst til å måtte ha drøssevis av samtaler og møter før jeg får dette godkjent.... Liker ikke å prate om min forrige fødsel engang...
erteposen + 4 Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Hei, og velkommen! Du har en svært lik fødselshistorie som meg. Jeg prøver nå på nr 3 og har flere tanker om fødsel. Vi endte opp med haste ks. Du må nok ta en drøssevis med samtaler, og de har veldig god erfaring med at en føder vaginalt. Det kommer jo an på hvor du skal føde og hvor restriktive de er. Haukeland i Bergen er restriktive, men vi har nå fått tilbud om at vi kan velge. Har barnet den samme komplikasjonen som broren, blir det uansett planlagt ks. Uansett om du ikke vil snakke om det, må du kanskje det. Vil uansett anbefale deg å takke ja til oppfølging av en jordmor der du skal føde. Det fungerer bedre enn psykolog spør du meg. Jeg håper på en vaginal fødsel, og jordmoren som skal følge meg opp vil da være tilstede under fødselen og de vil ha ekstra folk på meg. Lykke til med prøving:)
Miss Impatient Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for svaret ditt! Uff... skulle ønske det ikke måtte være så komplisert:-( Men men - jeg er jo ikke gravid enda en gang - så får vel bare tenke den tid den sorg så lenge! Selv om jeg håper den tiden ikke blir alfor lenge til, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå