Gå til innhold

Hvorfor vil han ikke ta høyre bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så frustrerende. Jeg sliter skikkelig med å amme på den siden. Det tar stort sett 20 minutter å få ham til å få tak og så bli liggende og suge. Så når jeg ammer fra høyre side så sitter jeg nesten 2 timer før jeg er helt ferdig. Det virker nesten som han ikke klarer å få tømt det brystet også...

Men jeg har masse melk, det renner godt. Og når han gir opp så kan jeg fremdeles pumpe ut mer med hånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å amme i tvillingstilling som "førstehjelp" (at han ligger "under armen" din i stedet for foran magen, da vil han ligge ca likt som når han spiser fra den venstre).

Så ville jeg tatt kontakt med en manuellterapeut som jobber med barn for å vurdere om han har låsninger i nakken. Mini hadde det og vi var via fysioterapeut på helsestasjonen, men vet om noen på andre helsestasjoner som har vært der med barn med store låsninger som ikke har blitt oppdaget fordi det bare er en "motediagnose" med låsninger i nakken hos babyer...

Her kan du søke opp en manuellterapeut i nærheten av der du bor:

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1046

Skrevet

jeg har prøvd alle stillinger, vanlig med hode på høyre arm og venstre arm på bryst, høyre arm på bryst og venstre arm til å holde hode. Jeg har lagt meg i sengen med ham i flere vinkler. Jeg har prøvd å ha ham liggende oppå meg "stående" tror jeg de kaller det. Føler at jeg har prøvd alt. Og det er så tilfeldig når han får tak.

Han viser masse interesse og prøver virkelig, men han klarer ikke gape høyt nok. Og når han endelig gaper så klarer han ikke suge seg fast....

Han vimser noe veldig med hode, og jeg ser på ham som en sulten tiger som freser og glefser og så plutselig hogger tak i maten....

Skrevet

ha, ha kjenner følelsen av den glefsende tigeren........

prøv å melke ut litt først sånn at området rundt vorta blir mykere.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet som deg, men fant aldri ut årsaken. Men han tok høyre bryst når jeg forsøkte den såkalte tvillingstillingen, både sittende og i seng.

Skrevet

Hvilken side lå han på i magen da? Hvis han lå med høyre side ned så vil de i begynnelsen helst ligge sånn når de kom ut og, det fortalte en jordmor på sykehuset etter mange frustrerende timer med forsøk på amming av venstre pupp!

Prøv å masser brystvortasånn at den blir hard og klem ut litt melk! Stapp så puppen i munnen på ungen og juster "grepet" hans med å sørg for at han får stort nok tak i puppen! Juster gjerne underhaka! :)

Skrevet

Hvordan er han når han ikke ammer? Ligger han ofte urolig? Snur han hodet mot begge sider? Har han "bananfasong" når han ligger på ryggen? Alle de tingene kan være tegn på at han har låsninger i nakken. Jeg ville som jeg skrev i det forrige innlegget også, fått en time hos en manuellterapeut og sjekket for låsninger. Du kan jo også ta kontakt med helsestasjonen og høre om de kan komme med noen forslag.

Skrevet

ja ta en titt på kiss-kidd siden. kan være noe der altså. min hadde liggi i klem så han hadde fått strekk i nakken osv. ammingen er ikke blitt bedre selv om han har fått behandling. men han lå i C form. dro til Bjørn Helgar på fjellhamar. han gjorde noe greier, jeg kom hjem, la han ned, og da lå han rett som en strek og har gjort det siden. merkelig altså=)

men det kan jo være han har en liten låsning som plager han. for ett av problemene blir ofte å amme. min ligger mer til den ene siden enn den andre også. men har sluttet å amme på dagen. han kaver sånn. ammer bare på natten. orket ikke styre mer jeg. pumpet i 2 mnd og sånn. men blir sliten av det. uansett skader jo ikke å gå til en mauellterapeut for å se om det kan være noe.

lykk til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...