Haugtussa82 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Når jeg ser alle dere som regner ut EL og "stresser" my med det, lurer jeg på: Må man ha EL for å bli gravid? Er det ikke mulig å bli gravid på andre tidspunkter i syklusen, selv om det kanskje er størst sjanse for å bli gravid rundt EL? Og er det da ikke like greit å ha jevnlig sex istedet for å ha masse sex akkurat rundt EL? Hilsen en uvitende...
proud mama Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 hei hei! EL står for eggløsning, eggløsning har man bare en gang i måneden. Eggløsning er den perioden man kan bli gravid. blir ikke egget befruktet så ender det i menustrasjon. dvs at det er kun i EL perioden at man er fruktbar. går man glipp av den så har man ingen sjangser til å bli gravid etter det jeg vet Eggløsningen skal være sånn ca 14 dager FØR neste mens. derfor er det definitivt smartest å ha masse sex rundt El.. hvis jeg tar feil så gjerne rett på meg, men dette er det jeg har forstått av EL og fruktbarhet håper dette hjalp deg litt hilsen en litt vitende ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå