Gå til innhold

Noen som sliter me småfluer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen gode råd..

det kryr, hvordan få dem vekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øks.

(ja, eller eddik og zalo i små skåler, da).

Skrevet

Jeg prøvde eddik og zalo, men det funka ikke på de her i huset.

Har satt frem rødvin og det funker. Men det går treigt. Det tar 100 år før de gidder å sette seg på glasset, og så sitter de på kanten i 14 timer før de dykker i dødsbadet. Men funker jo litt da :)

Skrevet

ja,men eddik og rødvin og diverse som man setter frem, de drukner ja, men det kommer flere..

fader assa..

lurer på om det fins et insektsmiddel i butikkene?

noen som vet?

Skrevet

fyrstikker med svolelen ned i blomsterjorda skal vist være genialt ...

Skrevet

de holder ikke til i blomsterjorda her.. de lever på soverommet og kjk og badet, nærmest overalt

Skrevet

slår dem me våte henter,tar alt fra 1-3 hver gang. nå minker det altså..

dette er et tips til dere andre;)

Skrevet

eplecidereddik og zalo funker som f... :o)

prøvde det fordi jeg syntes ikke de var interessert nok i vanlig eddik

Skrevet

Eg har oppdaga ein ting med eddik og zalo og det er at du må blande ut eddiken med vann. Hadde problem med det heime også skulle eg ha to koppar, og den eine fikk ikkje vann mens den andre fikk. Den som ikkje fikk vann kom det ingen oppi mens den med vann blei fort full. Så fyllte eg vann i den andre og da var det mange fluelik i den også.

Skrevet

ja,det dør mange, men det kommer flere av de og..

man må liksom få drept hele gjengen.. altså hele flokken. for de formerer seg verre enn kaniner;)

Skrevet

Hadde samme problemet for ett par mnd siden,så snakka jeg med naboen,han jobber med planter i ett forskningssenter...tipset jeg fikk av han var att rydd bort AAAAALL mat(inkl sukker,frukt osv)som står fremme.For fluene legger nemlig egg oppi alt som er søtt og spisende..derfor blir dere ikke kvitt dem.Rødvin er noe av det verste du kan sette frem.Greit att du lokker jo til deg dritten,men så formerer de seg jo og...Altså,rydd bort alt,inkl gamle kluter og oppvaskbørster...tøm KLOR i sluker og avløp i huset,så dør de ut av seg selv.Men jeg sprayet med radar i tillegg(før jeg la meg),da var det ikke lenge før ALT var vekk...maks ei lita uke...og jeg har IKKE fått de tilbake.....Lykke til;o).....

NB!! de kommer fra frukt og jordbær!!!!;O(

Skrevet

ja,du har nok helt rett... vi har fjernet ALT fra benken,aldri vært så ryddig der før og i tillegg vasket i skaper og under vasken,og helt kokende vann nedi røra men enda ble vi ikke kvitt dem, jeg slår å slår,slått i 3 dager og det minker nå.. kjære jesus hvor godt de gjemmer seg og hvor mange de blir...

MEN sissi71 du har HELT RETT..

gjør som henne anbefaler:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...