Gå til innhold

Prøve å bli gravid og UVI...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier vel igrunn sitt, men problemet mitt er at jeg har veldig lett for å få UVI, og da spesielt om jeg ikke går på do og tisser etter sex.

Nå som vi har begynnt å prøve på nr.2, så sover jeg jo med sæden inni meg (sorry detaljer), og for at den ikke skal renne ut igjen, så går jeg jo ikke på do..

Har prøvd å spise tranebærkapsler og drikke mye appelsinjuice, men jeg får UVI likevell. Og jeg får det skikkelig og! Vondt når jeg tisser, vondt i ryggen og nederst i magen. Er redd for at det kan gå så langt som nyrebekkebetennelse om jeg fortsetter på denne måten.

Noen som har samme problemet eller har noen tips til meg?

*frustrert*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får UVI veldig lett, så kan legen la deg ha pencilin liggende som du kan bruke, f.eks etter sex. Da kan du ta en tablett etter sexen for å forebygge UVI. Kan du ikke?

Skrevet

Hakke peiling jeg! :P

Men man skal jo ta en hel kur med pencilin når man får UVI, så vet ikke om 1 tablett har den helt store effekten?

Skrevet

Her er noe jeg fant på pasienthandboka.no:

"Er du av dem som får fremprovosert blærekatar av samleie, kan det være nyttig å ta en enkeltdose med antibiotikum etter samleiet. Forskning reiser tvil om nytten av å forebygge urinveisinfeksjon ved å gå på do og late vannet noen minutter etter samleie."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...