Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Tror min lille gutt drakk ca 90 ml ca hver 4 time når han var på den alderen.
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 poden her på 8uker drikker 145ml hver 3-4time:)
loffmusa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2008 okey, snuppa her er 7 uker og drikker 165ml 6 ganger og gjerne mer,hun virker utrulig sulten. hun skriker å skriker på kvelden iallefall og hun får sutt så hun får suttet litt men den er det ikke melk i, hu spytter den ut å skriker mer, kommer me flaske me melk og alt er greit.. men hun kan jo ikke spise så mye eller?? bakpå nan pakn står det 100-160ml 5-6 ganger på den alderen... vanskelig detta der..
Gutt 05 og 08 Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Sønnen min er 7uker, og får nutrimigen, han drikker mellom 150- 200. 6ganger i døgnet.
Nattinatta Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 joda de kan nok drikke så mye. lillegutt her begynte ganske fort med 165 ml 7 ganger i døgnet, og drikker det fortsatt. han er 2,5 mnd nå... en ser jo at han er glad i mat, men ligger godt innenfor normalen! Det er jo umulig å ikke gi en liten baby det han vil ha... blir jo bare skriking og han er misfornøyd....
loffmusa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2008 okey, hun spiser gjerne 200 og 220ml om hun får. det blir jo for mye for så små mager vel.. akkurat det med mat syns jeg er vanskelig når helesøster sier at hun ikke må spise så mye...amming var enklere på den måten for da kunne di få alt de ville ha:)
jeg og go'jenta Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 min jente på 8 uker spiser fra 70-150 ml 6 ganger i døgnet, 2-4 timer mellom måltidene.
loffmusa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2008 det som er merkelig er at hun har ikke noe minste ml hun drikker. dt er i tilfelle 130ml,da hun IKKE får mer. det fordi hun har drukket 165 6 ganger og i og med at vi ikke måtte gi henne mer,så tørr jeg liksom ikke gjøre det heller..
Gutt 05 og 08 Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 jeg spurte helsesøster om min ikke spiste for mye, han får jo mye mere enn det som står anbefalt. Hun sa at jeg bare skulle gi det han ville ha. Og min ligger fint innenfor normalen i vekt.
loffmusa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. oktober 2008 hhmmm. det var rart, kansje spørre en annen helsesøster da... de er jo så små enda,men jg har ikke noe erfaring da dette er første barnet:)
jeg og go'jenta Skrevet 16. oktober 2008 #12 Skrevet 16. oktober 2008 det er ikke lett å vite med første barnet nei. jeg merker at jenten min får stort sugebehov når hun har luft i magen eller er veldig trøtt. Tidligere ga jeg mat hver gang hun suttet mye eller holdt på å spise opp fingrene. Fikk råd om å gi henne mat ca hver 3 time, og nå faller hun til ro med smokk (avent sine). Etter jeg sluttet å gi henne mat så ofte, gulper hun mindre, virker mer tilfreds, og spiser fortsatt like mye pr døgn. Men hun blir jo mett når hun får mat..det er jo viktig.
loffmusa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. oktober 2008 mamma-ruth jenta her vil ha 165 ml hver 3 time... Helsesøster sier man ska vekke de for mat hver 3 time, er det riktig? er vel ikke noe som er riktig eller galt,men føler at jg ikke får a til å sove like lett hver gang og da syns jg det er fælt og kjedelig å vekke hun for mat.. de våkner jo selv når de er sultne.. hmm?
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #14 Skrevet 16. oktober 2008 Min er straks 6 uker gammel, og han spiser alt fra 80-160ml hver 4-5.time, har ligget på hver 5. time de siste 3 dagene nå. Helsesøster sa ikke at det gjorde noe,han spiser seg god og mett og tar ikke flaska hvis jeg prøver å gi han mat før han selv "sier" fra. Trenger ikke vekke de hver 3.time nei, vil hun sove så la hun gjøre det, hun spiser seg jo tydeligvis god og mett de gangene hun får mat så
loffmusa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. oktober 2008 melamin har fått sin gutt! ja,det er nemlig det hun gjør, så dette helsesøster snakket tar jg me en klype salt,hadde vært noe annet om vi slet me mating og hun ikke la på seg.. sist uke la hun på seg 320g på EN uke og det var da hun sa at hun ikke måtte spise så mye... hvis jg ikke vekker henne vil hun gjerne ha 160-200 ca hver 4-5 time. er det utrulig galt?
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #16 Skrevet 16. oktober 2008 Min slet med å legge på seg de første 4 ukene (da fullammet jeg) da fikk jeg beskjed av samme helsesøster om å ikke la det gå mer enn 3 timer mellom mating, men nå som han legger på seg i et normalt tempo så får de lage sine egne rutiner sa hun. I tillegg så begynner de jo nå å skjønne mer at natt er natt, og vil tilpasse det ved å sove lengre på natta. Blir jo feil hvis vi skal begynne å vekke de små og prakke på dem melk, når de ikke er sultne. Datteren din sier ifra når hun er sulten? 160-200 høres jo helt normalt ut når det er hver 4-5time, det stemmer vel rimelig godt med det som står bak på NAN boksen også. Men at helsesøsteren din sier at hun ikke må spise så mye er jo totalt latterlig, i tillegg så strider det jo mot det hun selv sier med å vekke henne ofte for å få mer mat.
loffmusa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #17 Skrevet 16. oktober 2008 melamin har fått sin gutt! jada,hun våkner jo etter 4-5t og vil ha mat med en gang,dvs bleieskift må vi noen ganger ta etterpå.. skjønner jo godt at hu er sulten da.. Hun kan og sove 2-3t og forlange like mye mat.. regnet ut at hu er oppi over literen på en dag... bakpå nan pakn står det 100-160 for hennes alder og neste alder står det 130-160, altså det øker ikke... ARG.. Men kjære folk,man kan vel ikke betandig gå etter ting som står på pakningen, folk er forskjellige og barn har ulike behov,. Helsesøster sa at mengden dem fikk i seg på en gang,altså for dems lille nøttemage var dt hun sa... Og når jg sier at hun spiser 165,så er dt tomt i flaska,dvs jg blander bare 165ml i flakene ,men hun vil ha mer... Er det galt av meg? hun var 4370g ved fødsel... god og flott ingeborg jenta vår,, ingen sånn lille pernille sak her;) hehe
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #18 Skrevet 16. oktober 2008 Sønnen min gjør det og, våkner etter en 4-5 timer siden sist mating og skal ha mat NÅ Og da er han god og fornøyd etterpå. Kan jo bare være at hun har høy forbrenning, tisser og bæsjer mye og kroppen trenger maten for å ha noe å gå på. Babyer er jo like forskjellige som oss voksne,så selvfølgelig spiser de jo annerledes også. Nei, står jo også på pakningen at i bunn og grunn er et barnets appetitt det kommer ann på Står ingentingen om MAKSgrense for melkeinntak i løpet av en dag. Synes du skal begynne å blande opp mer,og la henne spise seg god og mett, hvordan kan vel babyer forspise seg lurer nå jeg på. Er ikke galt av deg å gi et sultent barn mat! Spør helsesøstra neste gang om hun noensinne hadde kunne nektet sin egen datter eller sønn mat når de var sultne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå