lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 har en liten gutt på 16 dager som styrer sånn om natta. roer seg ikke uten pupp, våkner ofte og vil ha mat, da er det amming, gulping, bæsjing, mere amming osv. holder på i 2-3 timer før han sovner, og så er det samme vise etter et par timer maks. sitter jo i senga og styrer hele natta. har vondt i nakken og overalt, og er så sliten og trøtt at jeg blir gal. vet jo at det bare er å holde ut, men det er slitsomt mens det pågår... uff! gleder meg til han er litt eldre jeg, hehe! flere som har det sånn?
Tommage♀♂ Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Hadde det sånn nesten sammenhengende i nesten 2 år jeg=) Savner det ikke, for å si det sånn, hehe;p
It's all about me Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Hadde det lignende med førstemann, og da jeg gikk med andremann gruet jeg meg mest av alt til hvordan kroppen verker når en må sitte i timesvis å amme. Men jeg gikkdenne gangen til innkjøp av en Dry Kid ammemadrass og satt ikke og ammet en eneste gang om natten. Så denne gangen har ikke kroppen verket i det hele tatt. Og hun falt raskere til ro under og etter ammingen, før jeg stille kunne løfte henne over i sengen sin uten å vekke henne pga denne ekstra madrassen. Litt dyr, men anbefales for nattesøvnen sin skyld. To mnd gammel flyttet hun så på eget rom og har etter det lagt seg tidligere og sover natten igjennom.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer med tassen =)) Får du til å amme liggende?? Og tør du ha han ved siden av deg om natta i senga deres?? I såfall er det aller best... legg han til puppen og amm han i søvn.... prøv om du får bytta bleie i senga, legg et mykt hånkle under han el noe. Er du redd han skal falle ned kan du jo sette noe inntil senga, som sperrer.
flypapir Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Har dere prøvd å gi han smokk enda...? Kanskje dette er natten for å innføre det?
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Hdeger meg på rådet om å amme liggende. Den søvnen du får da er utrolig bra for kropp og sjel samt et du avlaster armer, skuldre og nakke.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2008 takk for gode råd ) jeg får til å ligge å amme noen ganger, men ikke alltid. litt myk seng og litt for store pupper, hehe. han er så kavete pga mye gulping, men helsesøster trodde at han spiste for ofte og mye, og gulpet pga det. så nå skal det gå minimum 2 timer mellom hver amming for å se om han blir roligere av det. smokk begynte vi med ikveld, han sugde en stund, men spyttet den ut ofte og begynte å grine hver gang han mistet den. sovnet liksom ikke skikkelig. men skal prøve å bruke den i natt og.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå