Gå til innhold

Andre med nyfødt og som planlegger bryllup?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at tanken på å finne ut av hvilke innbydelser osv vi skal ha - og sende de ut om 3 uker, med en baby på 5 dager er litt overveldende.... :S

Noen andre som er i samme situasjon? Hvor får man tid og ork til dette da?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi... går gravid selv. Skal ikke gifte oss før i juli, men baby nr 2 kommer i januar. Så jeg har bestemt meg for å gjøre mest mulig før babyen kommer ;)

Men går nok fint skal du se.

Har du ikke en venninne eller to som kan komme å spise kaker og hjelpe til litt? evt passe babyen mens du gjør ditt?

Skrevet

Jeg venter nr 2 i Mai, og skal gifte meg 1. August:)

Skrevet

Jeg venter første i mai og gifter meg i august, så det blir mye glede på ett år:) Man må bare gjøre det beste av det og bruke den energien man har:)

 

Er nok lurt å gjøre mye før babyen kommer:)

Skrevet

Jeg ser den nå... at det er lurt å gjøre det meste FØR babisen kommer, men for meg så er det litt for sent nå ;)

 

 

  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg skal har nummer tre i januar og vi gifter oss i august.

Jeg ser ikke at det blir noe problem for meg å planlegge bryllupet med en liten på armen. Men jeg tenker derimot på selve dagen. Jeg vil jo amme så lenge som mulig. Og forhåpentligvis så ammer jeg flere ganer om dagen enda i august. Redd for å ødelegge ammingen om jeg har noen til å passe han et døgn. Og så må jeg kanbskej pumpe meg gjennom dagen for å holde melkeproduksjonen i gang. Jeg vil jo også ha et glass vin på den store dagen. Ser også for meg en brudekjloe som det kommer til å være litt styr å få av og på....

Og så er det å finne ut hvem som skal passe minstemann. All slekt og venner vil jo være i bryllupet.

Jeg vil heller ikke at minstemann skal ligge i rommet sidenav festen. Med et glass rødvin vil jeg jo ikke amme han den kveldedn lell.. Og da kommer jeg ikke til å slappe av... Mulig jeg bagatelliserer problemet...

EN annen ting er utdrikningslaget...

Det betyr to kvelder hvor minstemann må få flaske... og at melken ikke må bli borte...

 

Hv atenker dere andre om dette?

Skrevet

Jeg synes ikke du bagatelliserer problemet, jeg synes du krisemaksimerer litt. Babyen blir 8 mnd før dere skal gifte dere. Og vi er nå i november. Du kan tidlig begynne å lære babyen til å ta flaske en gang i ny og ne, du kan samle opp melk i samlere og spare til den store dagen (innen 6 mnd), evt lære babyen å like mme fra flaske. Det betyr ikke at du må gi opp ammingen.

Du mister ikke melken av å ikke amme en dag, og pumpe/håndmelke kan du gjøre når dte passer seg sånn.

 

På utdrikninglaget kan han vel være hos pappaen sin? Og kan han da ta flaske er problemet løst.

SOm sagt, vi er bare i november nå, det er lenge til august. Kanskje det er en nabojente eller en nabo som kan passe barnet? Du skal jo ha nummer 3, så det er jo to til også? Kanskje lillemann kan være med der?

Her var lillegutt nesten 1 år når vi giftet oss. En nabojente (på 18) hadde han fra vielsen var over til festen var slutt. Før det hadde jeg bare vært borte fra mini en helg, da han var 8 mnd. Da var han hos min mor og far mens vi var bortreist i bryllup. Han tok flaske, fikk mme og var strålende fornøyd. Jeg håndmelket meg om morgenen, midt på dagen og på kvelden. Produksjonen gikk ikke ned.

 

Det går kjempebra. Og du må ikke krisemaksimere!

Skrevet

Først av alt, ChellBell - har født! GRATULERER:)

 

Å så må jeg si at jeg signerer brooklyn over her altså. Det er ikke vits å lage det til ett problem, det finnes masse av tid til å forbrede seg før den store dagen.

 

Jeg har ikke tenkt på at jeg skal planlegge når skrållan kommer til verden men det er sikkert lurt å få så mye som mulig gjort i forkant så takk for tipset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...