Gå til innhold

Dere som er gravide med nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har blitt gravide rett etter/kort tid etter dere fikk førstemann?

Hvordan går det og har dere fått noen advarsler fra lege o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble gravid igjen når gutten min var 6 mnd.. fikk ikke høre noe av legen min pga det... men du mente kanskje enda tidligere?? :)

Skrevet

Ja, gutten vår er snart 3 mnd og vi har lyst til å starte nå(kan ikke amme så mensen er kommet tilbake). Vi har fått litt forskjellige tilbakemeldinger fra leger så derfor spør jeg.

Svangerskapet gått greit?

Skrevet

aha.. det er jo litt tidligere en meg ja :) joda har gått greit egentlig.. var ganske tungt de første 3 mnd pga oppkast og generelt dårlig form.. måtte bare stå opp å ta meg av gutten min selvom jeg ikke orket... etterhvert så ble jo han mer aktiv også og jeg merker at det er slitsomt i både kropp og sinn... har ikke den energien jeg skulle ønske jeg kunne gi han.. men alt i alt så har det gått veldig bra :) han er jo i barnehage 3 dager i uken nå. så jeg får hentet meg litt inn igjen... gleder meg veldig til å få en til nå, men har til tider vært veldig slitsomt...

har ikke merket noe spes med kroppen egentlig :) den har nok taklet to tette ganske bra :)

Skrevet

Jeg venter nummer 2 nå, men det blir 2,5 år aldersforskjell mellom de. Men husker godt at helsesøster sa at gjengs oppfatning er at kroppen egentlig trenger ca 2 år etter et svangerskap for å komme seg igjen.

Skrevet

her blir det nesten 1 1/2 år imellom, har ikke hørt noe spes fra lege/jordmor. men dette svangerskapet har vært like lett som det første, har om mulig enda mindre "plager":) syns ikke det er veldig strevsomt med ei lita ei i huset, veldig glad jeg har nok energi:)

Skrevet

Jeg får 3 år mellom mine to, men jeg og min lillebror er det bare 14 månder imellom. Jeg var 4 månder da mamma ble gravid igjen.

Vi har alltid hatt et veldig tett forhold, selvom vi har andre søsken og. Mamma sier at siden vi er så tett unngikk hun søskensjalusi osv. men man vet jo aldri.

Jeg har og hørt at det tar ett til to år før kroppen er "seg selv" igjen.

Men hvis det er dette dere ønsker så får dere ha lykke til=D

Det er tøft gjort;)

Skrevet

hos oss blir det nesten nøyaktig 2 år imellom(snakk om en uke eller noen dager imellom bursdagene)

Her var det ikke planlagt, men når jeg ser på det nå så er det helt perfekt, vesla forstår mye av det som skjer nå, og det å gå gravid med en baby virker for meg ganske hardt for deg som gravid også. Jeg merker det godt nå, og gulljenta mi hjelper til så godt hun kan med alt slikat "mamma" skal slippe å bøye seg for mye.

Ønsker dere lykke til, uansett hva dere bestemmer dere for:)

Skrevet

Hei!

Her blir det nesten 16 mnd mellom mine, jeg går hjemme med hu minste, og hu skal heller ikke i barnehage før jeg skal ut i jobb igjen etter neste permisjon.

Ingen leger eller jormødre har sagt noe spes, bare at jeg har lite å gå på (er tynn), fordi jeg ikke rakk å komme meg etter forrige svangerskap.

Bekkenet krangler mye, så det er fryktelig slitsomt, men jeg har verdens mest tålmodige 1-åring, så dagene går faktisk veldig bra! Selv om jeg ikke kan vente til jeg får tilbake kroppen min, og til å blir en travel to-barns-mor. En to-barns-mor som MÅ begynne å trene og bygge opp bittelitt muskler, hehe....

Tror du kroppen din takler to tette, anbefaller nå jeg å kjøre på, hehe, tenk så mye glede de små får av hverandre!:)

Gjest Nydelige Christina+FØDEKLAR!
Skrevet

Hei

Vi har en datter som ble 2 år i forigge uke,så her blir det nøyaktig 2år mellom barna våre:)

Svangerskapet har godt veldig fint, er heldig fordi jeg er liten og nett og kan fremdeles løpe etter 2 åringen hvis det trengs noe som selvfølgelig er en fordel da...

Tror det blir bra med 2 tette barn jeg, de vil jo få mye glede av hverandre:)

Vi gleder oss kjempemasse iallefall.

Jeg sier bare din kropp og ditt valg!:)

Skrevet

Jeg får også akkurat to år mellom mine to (nov 06 og des 08) og kommer ikke bort fra at det har vært mer fysisk slitsomt dette svangerskapet. Er nå sykemeldt pga kynnere og legen mener det ene og alene skyldes at jeg ikke har hatt tid til å slappe av på samme måten som med 1.mann. Ellers har jeg hatt det enormt travelt hele svangerskapet med langveis flytting, salg og kjøp av bolig, massiv oppussing og ny jobb, i det hele tatt, ting som jeg ikke hadde gått inn for dersom jeg visste at jeg skulle bli gravid.

Har grenet mye,vært mye alene med to-åringen min og rett og slett hatt det litt tøft. Har lagt på meg ca 8 kg mindre i dette svangerskapet enn jeg hadde i 1. på samme tid og heldigvis for det! Men nå får jeg ikke lov å trene med pga kynnere og det merker jeg på kroppen.

Når alt dette er sagt gleder jeg meg (vi oss) veldig til en liten en til. Graviditeten var planlagt så vi ville ha to tette. Etter min mening passer det aldri helt å bli gravid eller å få barn så man må bare gjøre det og heller tilpasse seg etter hvert:)

Lykke til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...