Gå til innhold

Er det slik at alle barn har hatt en periode der de...

Anbefalte innlegg

Skrevet

slår, lugger, biter eller dytter? Hørte det i dag, men jeg vet om mange barn som ikke har gjort slikt. Jenta mi har dessverre begynt med en litt voldsom oppførsel i bhg og det er så fortvilende!! Hun er så snill og god og har alltid fått mye skryt fra personalet og jeg som mamma er utrolig stolt av henne. Men nå er jeg bunnløs fortvilet og jeg er faktisk også redd for at foreldrene til barna i bhg ikke vil like jenta mi=(

Hun har slått en annen jente to ganger i løpet av en uke og det er ikke likt jenta mi i det hele tatt!! Hva gjør jeg? Jenta mi er 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle barn har ikke en sånn periode, nei, men mange har det. Jeg tror hun må være frustrert på en eller annen måte. Hun er ganske stor, så vil tro det er noe i livet hennes som gjør at hun har begynt med det nå. Har du noen tanker om hva det kan være?

Skrevet

Nei. Hun har det kjempefint og er som ei sol hjemme. I bhg har hun vært kjempesnill og funnet seg godt til rette, har mange venner. Men det er da dette barnet som har fått seg en liten smell to ganger. Blir så trist! Både på jenta mi sine vegen og det andre barnet. Hva tenker foreldre egentlig om barn som gjør slikt? Hun har fått seg noen lusinger selv av noen litt større gutter. Et av personalet sa at det slettes ikke bare mitt barn som kunne bli fysisk. Men jeg føler at når man er 3 år, så er man "for stor" til slikt..

Skrevet

Ingen av mine har noen gang slått, bitt, eller lugga noen!!! Og det kan jeg si med sikkerthet!!!

Jobber også i bhg og det er max 25% av ungene på den avdelingen som biter, slår, lugger eller dytter (er 30 unger fra 0-3 år der) de andre 75% har sålangt ikke gjort noen av de tingene eller andre ting mot andre barn i bhg... Så jeg vil ikke si meg enig med det.

Kan jo hende jenta di blir plaget selv av noen andre barn, uten at hun klarer å få seg til å si det og bruker aggresjonen sin ved å slå andre igjen....

Kanskje du kan be ped.led observere litt i en periode for dere, se hva som skjer i forkant av et "tilfelle" .....

Skrevet

Kanskje hun bare ble "dritt lei" og tok igjen? Hvis det bare har skjedd et par ganger så hadde jeg ikke bekymret meg så veldig. Da hadde jeg tenkt, inni meg, at det er bra hun kan si at nok er nok, men hadde sagt till henne at det ikke er lov til å slå.

Blir det mye av det, da hadde jeg prøvd å nøste litt. Foreløpig hadde jeg slappet helt av :-)

Skrevet

Nei, jeg tror ikke at alle barn gjør det altså=)

Men det er fortvilende for meg også, vil jo at folk skal like barnet mitt. For hun er jo søt, god, snill og veloppdragen. Men jeg er redd at foreldrene til denne jenta er redd for å sende henne i bhg..:(

Skrevet

For det første så har ikke foreldrene til jenta rett på å vite hvem som har slått henne. Sålenge det ikke er av alvorlig karakter så inngår navnet på jenta di i taushetsplikten til de ansatte.

Men prøv å ha en god dialog med de ansatte og be ped.leder om litt hjelp. Snakk mye med jenta deres om at det ikke er greit å slå andre uansett grunn.

Uansett, du trenger ikke være engstelig for hva de andre foreldrene i bhg tenker om jenta di...

Skrevet

Det var ikke alvorlig og jentene hadde blitt venner igjen etterpå. Men fikk inntrykk av at personalet hadde fortalt mammaen til denne jenta om hva som hadde skjedd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...