Gå til innhold

Dere som lager hjemmelgaget sushi..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

- hva slags fisk kjøper dere og hvor? Jeg bor ikke i Oslo og tør ikke spise sushi på de stedene vi har her i byen der jeg bor (ikke de beste stedene akkurat)

- forbehandling av fisken før tillagning? Jeg er gravid, så jeg bør vel fryse uansett kanskje.

- er selv en stoooor tilhenger av maki, men er veldig glad i nigri også

Vurderer å kjøre til Oslo snart bare for å spise sushi (1,5t) så da heller prøve å lage selv hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ike spise sushi når man er gravid, det kan være skadelig for fostret. Vet det er mange som gjør det men det er en stor sjanse å ta!

Skrevet

det er bare tull. du kan spise sushi når du er gravid men det er en av fisketypene du bør holde deg unna og det er tunfisken.....!!!! så det så.. =)

Skrevet

Handler mye på Centra og i fiskehandlere, men om du ikke har tilgang på fersk sushifisk så kjøp frosset eller frys selv (min. 24 timer). Laks er klassikeren; kamskjell, scampi, kveite, ål, smørfisk, rødskjell etc. - det du måtte kunne oppdrive.

Som gravid skal du ikke spise sushi av tunfisk, sverdfisk, villaks og hai. Tror man skal ligge unna hvalkjøtt også, men usikker siden det ikke er noe jeg vanligvis bruker. Anbefalingene er ellers at sushi ikke er farlig for gravide så lenge fisken har vært frosset.

Maki med kamskjell, avocado og en liten antydning chilipaste er nydelig.

Jeg har forresten hørt påstått at disse sushisi-settene de selger i mange butikker nå ikke er så ille.

Skrevet

Det er riktig, hvalkjøtt skal man holde seg unna pga opphopning av miljøgifter.

Skrevet

hvor får man tak i sushisi settet? jeg har lett etter det jeg

Skrevet

Mener dere at det er OK å kjøpe fisk fra fiskedisken på Meny og så fryse den, og så lage sushi selv? Eller må det være av "sushikvalitet" type...

Skrevet

Sushi- settet får du i hvertfall kjøpt på Coop/ obs...

Pinnemat er knallgodt!

Skrevet

Har kjøpt på den største Menybutikken i byen, på den mindre der jeg bor har de ikke. Følger med ingefær og wasabi. Passelig godt og svinedyrt etter min mening.

Bestilte sushi på det enste "ok" matstedet her som hadde det på menyen. Skjønte fort at det var bare en sånn pakke de hadde handla på meny og lagt på tallerken lol. Kunne nemlig ikke velge bort noe, og de var mistenkelig kjøleskapskalde da de kom :-D

Skrevet

Jeg mener det er helt ok, ja. En gourmetkokk ville nok vært uenig, men det er mer av smaksmessige årsaker. Laks bevarer smaken godt.

Skrevet

LIFESAVERS!

Da vet at jeg kan det i alle fall. TY TY

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...