Lilith Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 De har kalt inn 7 søkere til 2 stillinger, og jeg synes jeg klarte meg temmelig bra. Var rolig og viste interesse, og intervjuerne var hyggelige. God stemning. Får vite i slutten av neste uke om jeg får en av stillingene. Spennende! :-)
ZamZam Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Så flott at det gikk bra, håper du får stillingen.. Kan jeg spørre hva slags stilling det er du har søkt på? Lykke til!!!
ano`num *17.03.10* Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg gjekk ut av et intervju med en dårlig følelse forrige uke og fikk jobben på mandag. Det er så herlig!! Lykke til!! Nå i ettertid har jeg en følelse av at de kanskje bestemte seg alt da jeg ringte før jeg la inn en søknad. Har aldri opplevd en arb.giver så int. på telefonen. Hvem vet. Lykke til hvertfall (";)
Musemor med tre søte små Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Så bra. Lykke til. Krysser fingrene for deg XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Spanskeflua Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 tør jeg spørre hva dere snakket om og hva du ble spurt om? Skal selv på intervju ganske snart og gruer meg forderdelig...
Lilith Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2008 Har søkt på to stillinger som spesialbibliotekar ved samme avdeling.
Lilith Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg ble spurt om hva jeg visste om hva avdelingen hadde som oppgaver, lurt å sette seg litt inn i arbeidsstedet før intervjuet. Andre ting: Hvordan jeg jobber i team, dvs. hva slags rolle jeg tar på meg der, for eksempel om jeg er den som kommer med ideer, tar oppgaver andre ikke er så glad i, lederrolle eller etterdilter, hvor mye ansvar jeg tar osv. De var veldig opptatt av hvorfor jeg hadde søkt disse stillingene, glad jeg hadde flere grunner skrevet ned. Viktig å ha en del spørsmål om stilling og bedrift klare, for de pleier å spørre om det er noe du lurer på, og da er det ikke bra å være uforberedt. Jeg slapp unna spørsmål om mine gode og dårlige sider, men ble spurt om hva jeg trodde referansene mine ville si om meg. Ellers var det en del snakk om hva stillingene innebar av oppgaver. Viktig å være rolig og holde øyekontakt med intervjuerne. Håper dette hjalp litt? Lykke til! De er vant til at folk er litt nervøse, så det går nok bra :-)
Spanskeflua Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Det er heldigvis en stilling innen samme bedrift jeg har søkt på, og det var lederen min som oppfprdret meg til å søke. Men uansett må jeg på intervju fordi personalsjefen også skal ha et ord med i laget om tilsettingen. Skulle egentlig på intervju i dag, men det ble avlyst da sjefen måtte dra på hjemmebesøk til en annen ansatt som hadde hatt dødsfall i familien... Jaja, dette går vel bra=) Lykke til forresten, du får helt sikkert jobben!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå