Gå til innhold

Sikkerhetsnett i bil??

Alle gode ting er tre + en til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som dette er helt ut og at de fleste bruker bilstol helt fra nyfødt. Noen som skal bruke sikkerhetsnett i starten, det hadde jeg nemlig tenkt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke anbefalt lenger, så har ikke tenkt å bruke det nei. Vurderte en stund boxette, men har slått det fra meg. For så lenge de sier det ikke fins holdepunkter for at det er skadelig for babyen å sitte i bilstol, velger jeg å bruke det. Sikkerheten kommer før komforten akkurat der.

Skrevet

Tenker vi bruker bilstol til korte turer. Men det er jo ikke anbefalt til over en times biltur..??..noe sånn. Så når vi skal hjem til jul og kjøre i 8 timer, blir det nett.

Skrevet

Hei.

Det er ikke anbefalt å bruke sikkerhetsnett i bil. Dette fordi babyen da ligger løst i bagen. Det er mye farligere det enn hvis du bruker en bilstol. Etter jeg så en crash test av en baby i bag med sikkerhetsnett så tør jeg ikke bruke annet enn bilstol. :) Finner dessverre ikke igjen denne videoen.

Skrevet

vi hadde kun nett forrige gang, og vi kjøpte fort sete kan du si. det er mye tryggere med et bilsete som er beregnet for de små, enn at de ligger løst nedi en festet bag. om man kræsjer eller bråbremser, så blir ungen slengt rundt i bagen, sitter den i et sete sitter den tryggere...

og skal man på lange turer er ikke det noe problem, bare beregn litt lenger tid på turen, for det lønner seg å ha ett kvarter/20minutter etter hver andre time, max hver tredje... det kan jo brukes på bleieskift og amming, så ikkeno problem :)

Skrevet

Kjære deg! Plz ikke bruk nett. Som de andre skriver her så er det livsfarlig. Om du bråbremser så blir barnet først slengt opp i nettet og så ned i baggen. H*n får da enorme skader.

Det er bare tull at babyer ikke kan sitte i barnesete. Barnesetene i dag er så krummet og det går ofte ann å "legge" ned. Om du er urolig for en lengre tur så kan du trøste deg med at det uannsett blir mange stopp med amming og bleieskift.

Det finnes ikke en eneste artikel på at det er farlig for et barn å sitte i barnesete men derimot finnes det utallige skader på barn som har vært i ulykke med nett.

Hilsen ortoped og gynekolog

Skrevet

Jeg tenkte også på sikkerhetsnett til bag først, vi har ikke egen bil og tenkte det ville egne seg med en enkel løsning.

Gikk hen og kjøpte oss en ordentlig bilstol etter å ha sett testene, det såkalte sikkerhetsnettet er jo ingen sikring i det hele tatt.

(Var heldig å komme over tilbud på en bra stol, å koste på base behøver vi jo heller ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...