Gå til innhold

Noen med erfaring om kenyanske vaskehjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innsett at det blir litt mye for oss med 2 fulle jobber, 2 barn + en på vei, har derfor søkt etter en vaskehjelp. Mange sier jo de utenlandske er mye flinkere/effektive enn de etnisk norske, men ikke vet jeg. Noen med erfaringer kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Ingen erfaring med noen fra Kenya nei, men se hvem som vasker nær sagt alt her i landet: private hjem, skoler, arbeidsplasser osv. Det er ikke flertall av etnisk hvite nordmenn. Skjønner ikke at bakgrunnen har noe å si. Hvis man inngår en skikkelig avtale om hva som skal gjøres og hvordan kvaliteten skal være, kan man si fra dersom jobben ikke blir tilfredsstillende gjort. Verre er det ikke, uansett hudfarge.

Skrevet

Ikke som vaskehjelp, men kjenner flere fra kenya og jobbet sammen med et par. Det er jo vanskelig å få tak i en etnisk norsk vaskehjelp, og jeg kjenner ingen som har det. Tror ikke det nødvendigvis er noe å trakte etter heller:) De kenyanerene jeg jobbet med var innmari hyggelige og hardtarbeidende kollegaer - varme og rause mennesker:)

Skrevet

Pga av tidligere og nåværende bekkenløsningsproblemer har vi hatt vaskehjelp i fire år, i ulike aldre og av ulik nasjonalitet, både norske og utenlanske. Og det er tydelig at det er de utenlanske som er de flittigste og mest varige, uavhengig av nasjonalitet.De to norske vi har hatt har vært litt oppi åra, og har rett og slett vært noen sytete kjerringer som forsvinner fort pga et eller annet problem med helsen eller sosial situasjon. De utenlanske er yngre, blide, og slutter ikke før de må flytte e.l. Når det gjelder hvordan de vasker varierer det fra person til person, men må innrømme at de gamle vaskekjeeringene er grundigere....

Akkurat nå har vi ei fra Filippinene, og det fungerer helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...