♡Lykkelig med en av hver♡ Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg jobber på kontor i en stor bedrift-har kun kundekontakt etter behov. Fikk vite idag at de jobber både julaften og nyttårsaften. Halv dag men allikevel. De har en ordning at man jobber en av de og bytter på neste år. Alle jeg kjenner som jobber på kontor har fri disse dagene. Er det virkelig vanlig? Jobber dere jul og nyttårsaften? Må si at det var litt nedtur, spesiellt når mannen og snuppa kommer til og sitte hjemme og vente..
velsignet med to Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Er ikke akkurat ordinær kontorjobb jeg har, men er likevel et kontor. Vi har også åpent både jule- og nyttårsaften. Halv dag hos oss også.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Er vel ikke sånn tradisjonell kontorjobb jeg har, men.. Vi har fri både jul-og nyttårsaften, selv om det egentlig skal være halvdag til oss også..
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 jeg jobber på kontor.. Og vi har fri begge dager..
♡Lykkelig med en av hver♡ Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg vil også ha fri:(( Trodde det var ganske vanlig i en sånn type jobb..men nei da..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Har da aldri jobbet på jule -eller nyttårsaften de gangene jeg har jobbet på kontor! Jeg har hatt en del forskjellige jobber og de eneste stedene det hat vært arbeid på disse dagene har vært når jeg har jobbet på et kjøpesenter og i helsevesenet:)
Sylteflesk Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Vi har fri begge dagene, slik var det også på min forrige arbeidsplass. Men jeg kjenner flere som jobber på kontor i det offentlige, som har arbeidsdag disse dagene. I praksis avspaserer mange, da. Har du ikke anledning til det?
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har jobbet mest i offentlig sektor. I kommunene jeg har jobbet er det halve dager. Da søker man kanskje å bruke en feriedag eller avspasere og er ma heldig får man fri. I staten jobber jeg nå og akkurat på dette kontoret er dte ike noe direkte kundekontakt og de er mer liberale på jukearbeidstider.
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg jobber på kontor med kunder. Vi har fri begge dagene.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Vi gjør ikke det, men det er ikke noe regel om det da det egentlig er vanlige arbeidsdager (halv dag) så det er opp til hver enkelt bedrift. Kjedelig da. Glad vi slipper det (jobber på universitet)
ToPrinsesser<3 Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har jobbet i forsikring og finans i 9 år og har jobbet annenhvert år julaften og nyttårsaften, kortere dager, men likevel på jobb. Vi hadde noen korte, men koselige timer på jobb disse dagene.
~Milly~ Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Vi har stengt både julaften og nyttårsaften.. Heldigvis! Jeg jobber i det offentlige
Ella78 m/ A&M Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg jobber i staten, og vi må i utgangspunktet jobbet disse dagene, ja, men siden jeg ikke har noen jobb hvor jeg MÅ være tilstede til visse tider, kan jeg avsparer eller ta ferie. Jeg hadde syntes det var usannsynlig kjipt å jobbe spesielt julaften...
Miss Foster Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Så lenge hverken julaften eller nyttårsaften faller på en søndag (og evt. lørdag) så kan man vel ikke forvente at det er fridager? Jeg har hatt administrasjonsjobber i 15 år og har enten jobbet halv dag disse dagene eller tatt feriedag (privat sektor). Og har også måttet koordinere meg med andre i administrasjonen slik at vi har "byttet på" å ha fri disse dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå