❤Silly Dilly ❤ Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Hei =) Jeg er er førstegangs gravid nå (ikke så langt da), og lurer på hva jeg burde tenke på i forhold til dette. Det Når bestiller jeg time hos fastlege, jordmor, når skal jeg velge hvor jeg skal føde, og ikke minst hvordan.. Har sikkert tusen spørsmål, og da lurer jeg på om noen har noen tips.. Finnes det noe slags sjekkliste for hva man burde tenke på.?
Tante Blås Squaw Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer ) Bestill time hos jordmor når du føler for det, hun kan gi deg masse info
Musemor med tre søte små Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Hei og gratulerer. Bestill time for legen med det samme, i alle fall dersom du bor i Oslo. Man bør være hos lege før uke 12. Bor du i Oslo og ikke ønsker å bli sendt langt av gårde for å føde drar du tidligere, dersom du ønsker å føde på Riksen drar du men en gang testen er positiv. Legen fyller ut et skjema som sendes til sykehuset dere kommer frem til. Så blir du kaldt inn til UL (ultra lyd) ca uke 17-19. Etter det bestiller du ny time hos legen. Min lege foreslo etter det at jeg skulle gå annen hver gang til jordmor og ga meg den kontakt informasjonen jeg trengte. Lykke til
❤Silly Dilly ❤ Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2008 Takk =) Jeg bor i Oslo ja =) Er bare 5 uke på vei da.. Tenker å føde på riksen eller ullevåll. Vet at det er laange køer på riksen, så da kan det vel lønne seg å dra til legen allerede nå da for å bestille..
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer:-) Er veldig kos å være gravid.. for det første, bare ring legen med en gang- de setter opp time etter siste mens første dag.. hvis du bor på en plass med lav jm-dekning, vil jeg anbefale deg å ringe til jm med en gang, så er du sikker på at du kan være en av de heldige som får. hvor du skal føde, vel.. mange her inne har gode erfaringer, bare spør. Ikke særlig vits i å bestemme seg på forhånd for hvordan, jeg hadde en laang ønskeliste- men gjorde ingen av delene jeg hadde sett for meg.. tror ikke det finnes noen offisiell sjekkliste, forutenom dib-damenes sjekkliste for bim;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå