Gå til innhold

Kan vi gravide bruke kromtabletter mot søtsuget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? Noen med erfaring og tips mot søtsug, stapper jo i meg til den store gullmedaljen, ikke bra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skal man ikke. Da er sukkeret bedre for fosteret.

Skrevet

Spurte legen min, han visste ikke, men sa at "det er vel reseptfritt og har du fått det som tips er det sikkert en mulighet".. Mulig han er på jordet da.

Skrevet

Hmm... krom er jo et kosttilskudd og krom er da også i multivitamintabletter...

Har aldri hørt noe om at man ikke skal ta det, men da er det vel uansett greit å holde seg til anbefalt døgndose...

Mener nå jeg da...

Skrevet

Sist jeg var hos jordmor spurte jeg hva jeg burde gjøre med det økte søtsuget. Før hadde jeg en sjokoladeplate i kjøleskapet i over en uke, og nå spiser jeg nesten en sjokoladebar til dagen.

Fikk beskjed om at jeg bare skulle spise når jeg kjente suget, og at jeg gjerne måtte spise to sjokolader til dagen også. Jordmor mente at man skulle spise det man hadde craving på, pga at craving ofte er et signal om at babyen mangler noe. Han mente at man skulle spise ganske mye før det var grunn til bekymring.

Ikke vet jeg :)

Skrevet

Mye sukker i svangerskapet er jo ikke spes bra da.. Og babyen trenger vel stort sett ikke sukker?

Skrevet

Det var en stor sak i avisene for noen år siden, om at krom kan gi fosterskader. Dette må det forskes mer på, men hvorfor ta sjansen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...