Gå til innhold

Trenger hjelp ang. bilsete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi enda bruker det samme setet vi brukte da klumpen var nyfødt, har vi ikke satt oss så godt inn i dette med seter enda.

Jeg trenger å vite hvorfor det er så galt med forovervendt bilsete? Det haster!

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er 5 ganger sikrer med bakovervendt:)

Og en vil vel oftest velge det som er sikrest for barnet, så sant det ikke er helt spesielle grunner til at man velger forovervendt. MEN da skal man ha en meget god grunn synes nå jeg og ikke sånn at "jeg liker å se barnet osv.

Skrevet

Fordi at i en frontkrasj vil barnet bli kastet fremover i bilen. Hvis barnet sitter bakovervendt, fordeles belastningen utover hele ryggen og barnet blir presset mot ryggen på bilsetet. Nakken får ingen belastning på veien fremover.

Sitter barnet fremover, vil nakkemusklene måtte holde igjen det tunge hodet til barnet. Skal ikke mye til før den knekker. Og i mindre alvorlige krasjer, kan barnet få alvorlig nakkeskade om det sitter fremover. I tillegg blir belastningen konsentrert om de områdene beltet sitter. Det kan gi ganske alvorlige skader. Faktisk får også voksne ofte skader etter bilbeltet....

Jeg anbefaler blogspot.com, søk opp forskjellige krasjtester. Det vil gi deg alle svarene du har bruk for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...