Gå til innhold

Er hun aldersmessig for ung for han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen er 22 og nye "dama" har nettopp blitt 17.. Hun går altså på vgs, og han er i full jobb, og voksen for alderen. Jeg synes det er litt drøyt, men skjønner at jeg er den som kan ta feil. De er ikke sammen, bare "har seg", men jeg synes nå han kan finne noen på sin egen alder? Er ikke sjalu, langt i fra, men bare lurer på det generelle syn på aldersforskjell. Et sted går jo grensen, uansett hvor voksen man er for alderen? (16 og 30 er jo åpenbart for drøyt, og mannen blir kanskje uglesett på sammen med jenta?) Eller? Hva sier dere folkens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seksuelle lavalder er 16, men hadde en dame på 30 hatt sex med en på 16 hadde det jo vært "katastrofe". Synes det er på kanten når menn gjør det og altså. Hva skal de med de søte små fine jentene. Men er han 22 er han jo relativt ung selv.

Skrevet

Helt grei aldersforskjell.

Skrevet

Hvorfor er det i det hele tatt noe verre dersom en dame gjør det enn dersom en mann gjør det?

Skrevet

5 år er vel ikke så mye?! 17 år gamle jenter kan være ganske voksne for alder også, så jeg synes det er ganske greit jeg. (Må vel legge til at da jeg var 18 var min daværende kjæreste 27, så....)

Skrevet

Det var ikke noen aldersforskjell å snakke om i det hele tatt. Muligens om det var 17 år gammel gutt og 22 år gammel jente. Men skulle nok gå fint det også hos mange. Jeg traff mannen min på 18 -årsdagen min og han er 9 år eldre. Ingen problemer her i gården.

Skrevet

Ja men 18 er så mye mer i forhold til nettopp 17. Sårbar alder. Ikke gammel nok til å drikke eller se på de skumleste filmene engang.

Det med en dame versus mann, er jo desverre at menn er mer sosialt akseptert den veien.

Skrevet

Mannfolka utvikles jo tregere enn oss, så er vanlig at de finnes seg kjærester som gjerne er mange år yngre..

Så lenge hun er over 16, så er det jo greit..

Skrevet

synd folk ikke synes det er ille da, for da har du ikke en grunn til å ikke like henne...

Skrevet

Har ikke noe med det å gjøre, ber ikke om drittslenging, bare den generelle oppfatning. Har du ikke noe bra å si, hold heller k***t. Det er 10 år mellom meg og henne, så ser jo på henne som ei søt jente. Som sagt han er voksen for alderen, så derfor synes jeg det bare er litt merkelig, uansett hvordan hun er som type. Det er større mental forskjell mellom en på 20 og jeg som var 25, enn nå som han er 22 snart 23 og driver med ei på nettopp fyllte 17.

Skrevet

Jeg var 16 da jeg ble sammen med min kjære som den gang var 22.

I dag er jeg 26, han er 32 og vi venter vårt første barn sammen.

Nåde den som for ti år siden hadde nektet oss å være sammen pga aldersforskjellen!

La tingene gå sin gang, så får de finne ut av det selv.

Skrevet

Det er vel ikke så stor forskjell på 17 og 18 da! Et år... Og hvis man er voksen for alderen, så kan man jo være som en 18 åring. Og en 18 åring og en 22 åring reagerer vel ingen på? I tillegg synes ikke jeg at 22 år er så kjempevoksent...

Søsteren min på 17 har vært sammen med sin kjæreste som er 6 år eldre i ett år nå. Synes det var litt rart først. Men hun er jo 9 år yngre enn meg, så har vel ikke sett på henne som så voksen som hun jo faktisk er. Ser jo at alderen mellom dem ikke betyr noe!

Skrevet

Høres ut som om du er litt snurt for at han har funnet seg en yngre kjæreste...

Skrevet

Nei, det var da ikke rare aldersforskjellen....

Skrevet

det er mye snodigere at du er 5 år eldre enn han!!!! han og den nye "dama" har en helt passelig aldersforskjell! det er aldersforskjellen mellom du og han som ikke rimer!

Skrevet

Hvis det er 10 år mellom deg og henne er du altså 27 og 4-5 år eldre enn han. Med tanke på at jenter blir fortere modne enn gutter, syns jeg det er "verre" at du har vært sammen med han enn at han er sammen med henne.

Syns uansett ikke 5 år er mye.

Skrevet

Det er jo akkurat samme aldersforskjellen mellom dere to som mellom de to!

Dette ble for dumt!

Skrevet

ehhh... han 22år hun 17år og du 10år eldre enn henne.

22-17= 5år

17+10=27 -22 =5år

Hva er problemet? det var jo like stor forskjell mellom dere jo...

Skrevet

Den mentale alderen. Han er som sagt voksen for alderen. Men takk for alle svar. Fint å se at det "bare er meg". Det var det jeg ville få oppklart. Ha en god kveld:)

Skrevet

Til sammenligning kan jeg si at jeg var 19 da jeg ble sammen med min nåværende mann. Han var 32....

Vi er nå på 6året og venter barn nr. 2:)

Skrevet

Hvem er vi til å si om en aldersforskjell er for drøy eller ikke, så lenge de begge er lovlige og i forholdet frivillig. Nei kjærligheten kjenner ingen grenser. Hverken i alder, kjønn, farge eller sosialstatus.

Skrevet

hvor gammel er han ? tror jeg veit hvem du prater om, mistenkelig lik historie i hvertfall =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...