Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Barnet mitt skal feire bursdagen sin på lørdag å jeg sendte ut invitasjoner til alle barna på avdelingen i barnehagen hennes. Sendte den ut for 1 uke siden å ga svarfrist til igår. Hittil har 6 stk svart, en sa nei mens de fem andre svarte ja. Det er fortsatt 11 stk jeg ikke har hørt noe fra. Trodde det var vanlig folkeskikk å sende en mld jeg da. Enten ja eller nei liksom. Men regner jo med at de ikke kommer da siden jeg ikke har hørt noe. Syns det bare er litt rart. Jeg gir alltid beskjed innen tidsfristen når barnet mitt blir bedt i bursdag. Kunne ikke falle meg inn å ikke gi beskjed. Men vi er vel alle forskjellige. Ble bare litt skuffet
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Det mest vanlige er at man svarer om man IKKE kommer, når det gjelder barnebursdager, så her ville jeg da antatt at alle barna kommer unntatt de som spesifikt ringer og sier de ikke kommer :-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Første barnebursdagen her i huset hadde jeg hjertet i halsen, fordi ingen hadde gitt beskjed. Alle kom! Det er faktisk det som er det vanlige, å gi beskjed om man ikke kommer.
blond Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Enig. Hvis du ikke har fått svar kan du regne med at de kommer.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg pleier å skrive på innvitasjoner gi beskjed om du ikke kan komme.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Hva er det ikke vanlig å gi beskjed om man kommer eller ikke?? Jeg skrev på invitasjonen at det var fint om de ga beskjed innen den 14. om de kom eller ikke. Blir jo feil om de da tror de ikke skal gi beskjed dersom de kommer. Jeg har fått tre svar til ikveld, to til kommer, mens en meldte avbud. Vis det er slik at de som ikke har svart faktisk kommer så blir det jo krise. Jeg beregner ikke mat til 20 personer hvis vi kun blir 10 stk. H.I
blond Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Du kan sende en sms og spørre hvis du ikke vil gå ut fra at alle kommer. Lag mat som kan fryses eller inviter til restebursdag dagen etter så slipper du å kaste mat.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Hei Vi hadde selskap her om dagen. Jeg satt også med hjertet i halsen for bare timer før fristen gikk ut hadde 1! svart. Men utover kvelden tikket det inn med svar. Dagen før besøket fikk vi to mld om barn som ikke kom. Og til slutt var det bare to vi ikke hadde hørt fra: de kom begge. Vanskelig å si hva du skal gjøre, men besøk fra familie dagen etterpå kan være lurt. Vi skrev forresten også gi beskjed dersom du kommer eller ikke. Lykke til med besøket. (Forresten hva med sånne minipizza-så steker du etterhvert som de kommer?)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Den som tier samtykker vet du:-) Er nok mest vanlig at de sier fra om de IKKE kan komme. Kommer man, gir man heller ikke beskjed. Sånn er det her i hvertfall
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 mener du at du ikke svarer dersom det står i invitasjonen at de ber om svar om barnet kommer eller ikke? Det syns jeg er rart...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg leste bare hovedinnlegget, og da forstod jeg det som om hun ikke hadde skrevet at de skulle svare om de kom eller ikke. Men i vår krets er det vanlig å si i fra om man IKKE kommer. For vi bruker bare å skrive gi beskjed om du ikke kan.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Å herregud! Håper ikke folk bare tikker inn sånn uten videre. Jeg er ganske blakk for tiden så jeg vil ikke bruke mer penger enn jeg må. Er stor forskjell på å beregne mat til 10 eller 20 personer. Familien min bor så langt unna så blir ikke noe familiebursdag Ja kan kjøpe sånne minipizzaer, bortsett fra at de koster skjorta da. Har allerede vært å handlet inn mat idag til de barna jeg har fått svar fra. SKulle bare ønske at folk tok seg bryderiet om å sende en mld om de kom eller ikke. Skjønner ikke problemet med det. Gjør det alltid selv. H.I
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 Skrev i hovedinnlegget at jeg hadde satt en svarfrist innen 14 okt. Da ville jeg at folk skulle gjøre seg opp en mening innen da, siden jeg har hatt fri idag å da mulighet til å reise å handle i fred og ro. Jeg handlet inn til 10 barn, 2 stk ekstra i tillfelle å det var jo greit siden jeg fikk mld fra to til idag som kom, å så var det en som skrev at han ikke kom. Men fortsatt mange som ikke har svart. Står klart på invitasjonen at jeg gjerne vil ha et svar innen 14 okt om de kommer eller ikke. H.I
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 HVis du har skrevet det sånn, ville jeg forventet svar...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #15 Skrevet 15. oktober 2008 jeg synes det er normal folkeskikk å uansett takke når man får en invitasjon og svare enten ja eller nei! så skjønner du er fortvilet. men jeg tror nok som flere over her at de som ikke har svart kommer. også har du de som man aldri hører fra som heller aldri kommer. men jeg hadde nok helt sikkert vært "frekk" nok til å bemerke dette når/hvis noen av de som ikke har svart kommer: "å? kommer dere også? ble så usikker når dere ikke svarte skjønner du?" men selvfølgelig ikke slik at de ikke føler seg velkommen, og kanskje ikke foran barna, men bare så de blir klar over det. synes det er frekt å ikke svare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå